geng budak slumber

Saturday, May 14, 2011

Di SiTu aKu bErDiri

assalamulaikum kwn..=)

berdiri di satu sudut..
memerhati masa-masa silam
terlalu banyak yang rasanya ingin ku baiki
lompang sana sini ketidak sempurnaan

muhasabah setiap tindakan
mengkaji setiap pandangan 
memahami setiap yang terjadi
rupanya di situ aku berdiri selama ini
rupanya sebanyak itu nilai aku selama ini

sedar..terbungkam..ternganga..kebenaran memang pahit
rupanya aku begitu mudah
rupanya aku............
hati luluh
aku mahu tinggalkan aku yang itu
mahu pergi jauh

aku benci aku yang itu
mahu padam sejarah
aku tak mahu lagi berdiri di situ
tak mahu!

aku mahu melangkah ke dunia baru
dunia di mana aku bukan aku yang itu
dunia di mana tiada yang mengenaliku lagi
aku cuma mahu aku yang baru
tuhan yang satu
bawalah aku ke jalan itu

biar saat ini sayapku patah
biar saat ini semangat ku punah
biar saat ini imanku carik
biar saat ini aku tempang mengatur langkah
aku cuma mahu tinggalkan tapak itu

selamat berkenalan
ini aku yang baru

p/s: lelah payah susah...

No comments: