geng budak slumber

Thursday, August 11, 2011

suKa taPi MaLu?

assalamualaikum n sejahtera kwn2.=)

rasa cam dah lame tak wat entry kurang center..kehkehkeh...

i dedicated this entry to one of my bestie...the cute lovely shy gurl..n ofcoz to all shy2 gurl yang sangat cute di luar sana..(ahakahakh..bajek sudah ini budak)

ok...lets start..

korang suka sorang mamat..wahhh...he look like an angel to you...so suweettt sooo baekk..and macam2 so lagik laaa..tapi die tak pasan pon korang....die xkenal pon korang...tapi korang suuukeee sangattttt....nak approach?haihh..malu cekkk...kang dia kata cek gataiii!!(sila bace dengar loghat kedah noo)

well no pain no gain ye dak?tapi camne nak approach tanpa nampak cam gatai n desperate?nie sikit ape yang aku dapat dari peng-google lan...dan yang aku  penah praktikan..teheheh...

SUKA TAPI MALU

1. ALASAN...kalau kawan yang korang dah kenal..senang sket..tapi camne kalau tak kenal langsung?haaa..carik la alasan untuk dia kenal korang...aku gerenti la..mamat korang suka tu mesti ada sket kaitan ngan korang..contohnya coursemate ke...classmate ke...satu tempat keje ke..sama tunggu bas ke..carik je la pape alasan yang munasabah atau munasarawak..kehkeh...

2.KUAT SEMANGAT..kuatkan hati korang..ala korang tak rugi pape kalau takat carik topik nak borak ngan die supaya die tau kewujudan ko kat situ...lets say die senior untuk kos korang kan?ce tanye die...dulu2 masa die blaja subjek yang sama camne...tak pon...try risik2 dari kawan2..die teror subjek ape..pastu..cakap kat die.."err..bang leh tak tolong ajar subjek bla bla..sebab tipah kata abang teror subjek nie..boleh tak?saya lemah sangat subjek nie..abang ajar basic pon tak pe"..haaa...dapat?walaupon hakikatnye korang dapat A+ subjek tu..hahha

3.SENYUM..bila semua orang senyum semua akan berjangkit..haaa..kan lagu senyum tu dah cakap...nampak je die korang senyum...tak kira la jumpa kat mana..senyummmm je...takperlukata apa2..kehkeh...tapi jangan pas senyum ngan die tu korang senyum sepanjang jalan tanpa sebab..kang tak pasal kene check in tanjung rambutan..haaa..parahhh

4. FACEBOOK & TWITTER...haa..zaman skang kann dah maju bhai...try la carik fb or twitter diorang untuk di add kan...pastu rajin2 like status die...try la balas2 komen n twit an an?lagi pon di alam maya kurang sket nak malu melawak ke hape ye dak?alaa..aku tau...korang pemalu2 pon ade gak sense of humor kannn..persahabatan boleh di mulakan dari situ kann

5. KAWAN...ok tapi sebelum guna nie..korang kene pastikan kawan tu leh caya punya orang..sebab penah jadik situasi di mana kawan aku di perburukkan oleh orang tengah...kan naye?tapi cara nie akibatnya lelaki tersebut akan tau korang suka die...kalau salah pilih orang..tak pasal korang jadik bahan lelaki tersebut untuk dipersendakan..takpe..kalau itu yang jadik...korang wat muka slumber je...lagi bagus kalau korang wat2 tak kenal terus..kehkeh..

6. BERHARAP DAN DOA...dah suma pon korang tak nak wat..malu sangat..dah!duk diam kat situ jangan banyak komplen..tengok je lah dari jauh..tengok je la kalau akhirnya termelepas..hahah..takde2...kejam beno mulut ko nie qin..choii!..ehhe..doa n berharaplah tuhan jodohkan ko ngan die...

nak besar tekan sendirik

sori...aku lupa amik blog mana..kalau tuan blog baca gitau aku eh...2 ari lepas aku amik neh

ok dah?

bolehlah tu kan?aku pon loser gak bab relationship neh...tapi...penah la gak wat perangai cuba meng-approach lelaki...tapi aku suka bagik hint je...buat2 macam ko tengah melawak padahal memang korang nak cakap pon mende tuh...hahaha..

selamat mencoba!

p/s: rasa nak makan sesuatu tapi tak tau ape..haihhh..=.='

No comments: