geng budak slumber

Wednesday, August 28, 2013

MIMPI

assalamualaikum n peace..

hari nie rabu dan aku tak busy sangat...

bos sebok meeting jadi boleh update blog..khekhkehke..

hm..hari tu sepupu aku ada share info dari Dr.Fazdillah kamsah..pasal mimpi dan berhubung dengan gelombang otak...

kiranya maklumat tu lebih kurang kau berkomunikasi melalui gelombang otak..sebab tu kadang-kadang bila kau terfikirkan seseorang tu..tetiba je orang tu kontek kau..tak pon kalau kau mimpikan orang tu..mungkin orang tu sedang ingatkan kau..

honestly aku cuba tepis rasa nak percaya..tapi benda nie jadi kat aku banyakkk kali..bukan sekali dua..bila aku mimpi atau teringat kat someone..konpem jap lagi orang tu kontek aku..gila aku rasa macam scary pulak mula-mula..tapi bila lama-lama rasa suka jugak..

dan aku punya satu manusia yang macam link dengan soul aku...paling magik aku dan dia boleh mimpikan satu sama laen..pada malam yang sama walaupun tido di tempat yang berbeza...sangat magis..(>.<)

tapi untuk seorang lagi manusia nie..aku tak rasa teori ni apply pada dia..sebab aku sangat yakin dia takkan ingat aku lagi dah..

malam tadi aku mimpi dia..

dengan perempuan itu..

perempuan tu tak ingat aku..tapi masih bersalaman dengan aku...dan aku yang sakit hati cuma mampu cakap..

"memanglah orang kalau amik hak orang mana ingat kan?"

aku tak tau kenapa aku cakap cam tu sedangkan dalam dunia realiti aku langsung tak salahkan dia..

dan dia jawab dia tak mintak semua tu..dan berlalu dengan dia yang aku yakin dah tak ingat aku lagi..

then aku duduk kat satu kawasan yang macam beranda masjid penuh dengan orang berpakaian putih..

sepupu aku kat seblah aku...datang sorang yang kabur-kabur wajahnya bagi arahan untuk keluarkan beberapa orang dari ramai-ramai yang duduk kat situ...seorang demi seorang di tarik termasuk sepupu aku..

tinggal aku dan beberapa orang lagi...di satu sudut dia dan perempuan tu duduk..berbual macam tak de apa jadi..

then datang seorang budak pakai baju macam tahfiz tu..warna putih..jubah+serban bawak sekeping kertas ada tulisan jawi dan soalan untuk aku..aku di arahkan jawab soalan tu...

suara budak tu slow sangat jadi aku mintak dia ulang soalan..

sampai skang aku cuba ingat soalan dia..tapi lebih kurang camni lah..

"kita solat sebab ......... atau solat sebab tak mahu menidakkan kewujudan Allah?"

aku terpaku sebab aku tak tau nak jawab soalan tu camna..dan yang aku ingat..apa pon pilihan jawapan aku...jawapan aku tetap akan salah..

then aku terjaga..menung..4.45pagi..

mainan tidur atau ada sesuatu yang Allah cuba ingatkan aku?

p/s: kadang kadang tak semestinya yang paling faham itu yang akan jadi teman  hidup selamanya..


No comments: