geng budak slumber

Thursday, October 3, 2013

Buat sahabat sehidup semati

Hyep!

Waaaaaa...lama tak jenguk blog...sibuk sangat kononnnyaaaaa....

Kebelakangan ni...aku tak tau aku hanyut dengan apa...sampai aku lupa banyak benda..

Ada masa aku seperti lari dari sesuatu...berlari kencang kencang..

Mungkin lari dari masa silam..

Mungkin lari dari rasa sepi..

Mengejar juga mungkin..terlihat seperti menikmati kebebasan hidup..kan?

Sapa saja tau tujuan hidup aku?

Dan bila aku rasa seperti hilang tujuan hidup...aku lari kencang kencang lagi..

Sehingga dalam pelarian aku..

Aku lukakan hati kamu..

Makin jauh dari kamu...

Seperti tidak peduli akan kamu..

Hingga hilang kata kata dengan kamu..

Hingga rasa janggal hanya untuk tanya khabar..

Maaf sahabat..

Ketahuilah..

Aku sayang semuanya tentang kita..

Ingat lagi kita jimat jimat makan megi tomyam dalam rice cooker masa sama sama promoter?

Ingat lagi aku mogok tak mau cakap ngan kamu entah sebab apa dulu..sebab taknak jejas hubungan kamu dengan teman serumah rasanya..?

Ingat lagi?surat pertama dan terakhir aku tulis dengan tulisan cakar ayam aku untuk kamu dan suami kamu ketika ini sebelum aku berangkat ke kem PLKN?

Ingat lagi?masa kamu mengandung anak pertama...kalau tidak kerja kita pergi tengok wayang jalan jalan..kamu yang gila masih pakai slua jeans tapi tak boleh zip sebab perut dah besar..

Ingat lagi?hari tragedi hidup aku?kamu dan suami masih di sisi aku...walau betapa hodoh hakikat aku ketika itu...walau aku anak derhaka ketika itu..

Dan saat entah berapa juta kali hati aku di punahkan...kau satu sahabat yang bagi aku segala kebenaran..

Ingatkah sahabat...antara kita sedikit tiada rahsia..

Aku selalu rindu masa ketawa kita..masa menangis kita...

Masa yougurt tepi longkang kita..

Masa megi rice cooker kita..

Masa rempit xde lesen kita..

Masa aku ponteng sekolah hanya sebab kau pulang kampung cuti kerja..

Kita tak pernah jauh sahabat..

Tinggal lagi...mungkin aku yang perlu berhenti berlari..

Berhenti lari dari realiti...

Yang aku sebenarnya punya hidup indah...

Kebanyakkannya sebab kamu..

Berhenti rasa sepi...kerana aku tahu..

Susah senang..cantek hodoh...buruk baek...

Kau masih di sisi...

Ramizah =)

1 comment:

Aleen Aiden said...

sometimes it is just amazing how a friend can be a great impact in our lives. :)