geng budak slumber

Wednesday, August 26, 2020

cerpen: Aishiteru #11

Assalamulaikum again..


I really need to finish this.

xtahu la bila nak habis

Tapi aku akan habiskan


All other episode dekat link below

Siri Aishiteru 


1April 2013


Ms L:Hi Ms Aisyah Amanda. so what should i call you?


Ai:Hi..at work i prefer to be call Aisy


Ms L:Aisi? Ok Aisi..this is ur 1st day.i hope we will enjoy working together. U will need to attend HR briefing and later we go to site ok?


Ai:ok(Aisi pun Aisi la Ms L.sis redo)


Hari pertama di Hq Puri Bina bejalan lancar.Nampaknya hati Ai akan lebih tenang. Tak perlu di maki-maki.Tak perlu di kejar-kejar target


Selesai sedikit sebanyak penerangan tentang syarikat dengan pegawai sumber manusia,Ms L membawa Ai ke "site office"


Mr.C: Hi..so you akan jadi my site clerk?


Ms.L:yes this is our site clerk and the 5th one.done scare her ok!


Ai hanya memerhati gelagat dua orang bos barunya.Ms L bos dalam jabatannya "Project Administration Deparment". Tapi memandangkan kerani perlu ada di site office maka "Project Manager" adalah bos kedua.


Lewat petang,Ai di pertontonkan jerit pekik maki Mr.C pada staff lain.Ai cuma menelan air liur.Alamak keluar mulut buaya masuk mulut naga ke aku?


Dan dari meja kerja Ai memerhati salah seorang yang di maki.Muka tenang macam xkena maki.Lebih tepat macam pekak pun ada.


Gelap.tinggi.berjanggut.tapi pendiam


Hanya mampu diam dan tunduk di maki

Nampak macam insaf dalam redha.


Telefon bimbit Ai bergetar sepanjang hari.Masih ada pelanggan dari bank yang menelefon walau sudah di beritahu Ai tidak lagi bekerja di sana.


Jenuh.


Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Hari berganti


Ai seronok bekerja di bidang yang tak pernah dia terfikir untuk masuk.Walaupun jerit pekik maki Mr.C ada masa membinggitkan,Ai langsung xmerasa tertekan.


Lain pula kisahnya tentang Shah.Shah semakin jauh. Mesej masih berbalas. Cuma jawapan soalannya masih di elak elak.


Ai bosan. Ai mahukan jawapan


Waktu rehat


Ai: kau busy ke?

Shah: cuti hari ni


Ai:bila aku boleh dapat jawapan?atau kau memang nak aku tunggu.bagi aku satu jalan yang mana aku nak pergi.


Shah:aku xsuka minta orang tunggu2 aku


Ai:dah tuuu


Shah:gaji aku berapa je Ai.aku xmampu nak jaga kau.


Ai: usaha la ada banyak cara kan.aku xmintak mewah pun.aku kerja jugak kot..even kahwin pun aku still nak kerja.


Shah:kau pun tau aku malassssss


Ai:camtu je?


Shah:boleh kita cakap benda lain tak


Ai:lain kali la aku mesej kau.


Ai bosan. Tak tahu mana hala tuju lagi hubungan dia dan Shah. Tak pernah sekali pun dalam hidup nya berpatah balik. Meminta  kembali pada bekas kekasih


Baginya,sekali dia melangkah pergi,dia xakan kembali.Tapi Shah berbeza.


"A perfect soul"


Jiwa yang xsama tapi satu

Sukar dicari

Tapi Shah sepertinya ego

Terlalu ego untuk memberi laluan


Usai kerja.Ai menung di tasik berdekatan tempat kerjanya.Mencari ilham


Indah.pemandangan terlalu indah

Alunan ayat al quran di masjid bersebelahan tasik menambahkan keindahan


Dalam keserabutan, Ai bersyukur. Mungkin ada sebab tuhan hantar dia ke sini.


Ai menghela nafas

Berat.serabut.syukur.


Apa patut aku buat sekarang?

Mana patut aku tuju?

No comments: