geng budak slumber

Sunday, January 22, 2012

sampah dan tah ape2 lagi lah

assalamualaikum n peace..=)

dah nak masuk 3 bulan aku keje kat kedai24jam itu....everything was ok je..n aku masih berusaha carik better job...memang kau nak tau sangat kan?kalau x..xde kau susah2 sampai komen kat page kan?semak betoi ko nie..(ok line nie bukan general..tapi specific untuk satu manusia yang patutnya tau...)

xde ape sangat aku  nak taip..cume ade something yang aku rasa nak muntahkan dari hati..

sampah..bese sampah nie sesuatu yang orang dah xnak..orang buang...contoh..plastik aiskrim..tin minuman...bekas compact powder makcik seblah yang dah abes..pape yang besenye korang dah xnak kan?

tapi..kadang2..sampah bagi kau...bagi orang lain itu yang leh jadi penyambung hidup...contoh tin minuman..kau buang je..xde guna bagi kau..air pon dah xde...nak wat ape lagi?

tapi bagi orang lain..die kutip tin tu..penyek2 kumpul jual dan dengan duet tu die besarkan anak2 die..

n memang susah nak carik orang yang buang sampah pastu die rasa cam nak kutip balik simpan elok2 bawak balik rumah..kan?

ada jugak sesetengah mende..kau susah gila2 nak buang..tapi mende tu useless...menyusahkan kau...mungkin boleh hancurkan hidup kau..susah camne pon kau kene buang jugak..kira nak buang atau kau mati..tak pon..buang atau kau merana seumur hidup..contoh..jari yang dah buruk..kalau xdipotong..kuman boleh merebak..kau akan sakit sampai kau mati..

so ape aku nak try cakap kat sini?

Allah pernah firman kan?

lebih kurang maksudnya kalau kau sayang seseorang..sayangilah sekadarnya..takut nanti jadi seseorang yang amat kau benci..

tapi tidak sangat bagi aku...

maksud aku..keadaan tu xjadi pada aku...terhadap kau..ye kau..i know u are reading dis!

kau sepatutnya tahu..sedar..mana kau berdiri skang..kau dah tak ingat apa kau buat?mudah bagi kau..tidak bagi aku...

google pic


aku dah maafkan kau dari hari pertama...dan ingatlah bukan semua benda yang kau nak dalam hidup kau boleh dapat..dan persahabatan kita salah satunya..ya!satu benda yang kau takkan dapat sampai aku atau kau mati sekali pun...maaf!

sebab..aku macam pesakit diabetis dan kau kaki buruk aku...

aku dah buang kau...walau sangat susah untuk aku melepaskan

tolong tinggal di tempat pembuangan selama lamanya...

sebab..aku peminum air tin itu..dan kau tin minuman yang kosong..

aku sudah buang kau sebab dah xde guna untuk aku lagi dan dia dah amik kau sebab kau penyambung hidup dia..kau yang pilih dia...kau yang beria mencanang mahu kahwini dia sedang waktu itu aku lebeh berhak atas nama ikatan yang kita ada...jadi...

sila terima kenyataan...yang aku tak semulia itu...

aku tak seperti yang lain..kerana kisah kita juga tidak seperti yang lain...ingat dalam2..satu2 hari hitam itu..itu alasan aku untuk semua ini...

terima kenyataan seperti aku menerima kenyataan...

pergi..


p/s: stay unknown..like we never know each other before..like we never met..like we never had history..

notatambah: everything i do..i do it for a REASON...n u obviously know it

No comments: