geng budak slumber

Thursday, January 26, 2012

setahun ini

assalamualaikum 

dengan ter-postnye entry nie..maka cukuplah setahun malapetaka itu menimpa aku..ya!hari paling neraka dalam hidup aku takat nie..

aku tak marah tuhan bila aku cakap..tarikh nie hari paling neraka..kalau nak kira neraka tak neraka tunggu mati la kan?

ok dah merepak mende laen pulak...

setahun ini..
tak pernah rasa betapa panjangnya setahun tu macam aku rasa untuk setahun ini..dengan air mata dan darah...dan hati yang luka sangat2 parah..

setahun ini..
macam2 aku lalui..dan aku masih membaiki diri..masih perlu terlalu banyak mempelajari hidup..langkah yang berat sepanjang setahun ini..aku gagahkan juga..

awak lihat..saya boleh hidup tanpa awak...blueeekkk..=P

setahun ini..
syukur aku mampu menghabiskan pengajian walaupun hanya tuhan tahu betapa payahnya berperang dengan kekecewaan dan menunaikan tanggungjwab yang menuntut terlalu banyak pengorbanan

setahun ini..
air mata sudah terlalu banyak di bazirkan...tapi satu pun tak pernah merawat luka

setahun ini..
macam2 orang yang menyinggah dan mengetuk pintu hati..mau di rentetkan cerita takut terlalu terbuka...dari si dia yang terlalu mudah jatuh cinta salah faham dengan kebaikan aku,yang bajek ustaz tapi sayang mneggunakan agama untuk cinta aku terlalu keji bagi aku...si dia yang sudah berpunya dan mahu membantu aku..si dia yang singgah 2 bulan tapi memberi terlalu banyak kesan...si dia yang telah lama menunggu tapi hati aku masih begitu..si dia yang kuang ajar xreti nak menghormati perempuan hingga lah si dia yang sangat2 baek bagi aku...menemani aku sepanjang jalan susah ini..

si dia yang memahami setiap titis air mata aku...setiap luka aku...yang tak dapat di jangka...rasa sayang dan cinta dia aku rasa...sampai dalam hati..tapi...

hakikatnya aku masih belum sembuh....lalu aku berlalu pergi...mungkin kalau jodoh kita akan kembali..tapi tidak buat masa ini...dia mampu punya yang lebeh baek dari aku...

setahun ini..
hati aku dah lupa...hati kosong aku sudah makin keras..kata sorang kawan dia perlu 2 tahun untuk benar2 sembuh..ok lagi setahun!=) i'll be totally fine rite?

setahun ini..
xde satu pon yang mudah bagi aku..tapi aku gagah..sebab aku pernah cakap ngan kau..kau takkan tahu sekuat mana aku...

setahun ini..
aku masih sakit...dan meneruskan hidup..tak mengapa...sebab biasanya yang pahit itu ubat..

untuk setahun ini..
terima kasih pada yang memimpin saat aku hampir mati
saat aku hampir hilang dari dunia
terima kasih pada yang mengutip saat aku di buang
terima kasih pada yang selalu meminjamkan bahu
terima kasih pada yang selalu memahami dan tak pernah penat menasihati

dan tuhan..

untuk setahun ini
aku syukur kerana aku menjadi insan terpilih
untuk memahami
dunia ini tidak selalunya indah
dan apa rasanya bangun dari kepayahan
supaya aku takkan pernah lupa
nilai bahagia dan nilai sengsara


beri aku kekuatan untuk teruskan tahun2 yang seterusnya...=)


p/s: melepaskan sesuatu yang terlalu kau sayang tidak akan pernah mudah...tapi ingatlah tuhan maha mengetahui..maha adil..setiap apa yang kau hilang pasti akan di ganti dengan sesuatu yang lebih baek..

1 comment:

Cikpuan rara said...

sabar ye syg.InsyaAllah akan ada pengganti yg lagik baik lepas ni.