geng budak slumber

Monday, January 7, 2013

Hidup

Assalamualaikum...

Sabtu lepas aku buat keje bodoh...

Sakit hidup
Manusia itu yang pasti
Tuhan takkan bagi apa yang hambanya tak mampu tangung..
Ya bukan...

Berlagak mangsa?
Dikata pembelit
Dibenci..

Tersepit..
Antara yang punya hati
Dan yang punya binti
Penjelasan apa pun tak guna lagi
Bencilah...layak dicaci?

Duduk di tempat aku
Ini yang satu...banyak berkorban untuk aku
Itu yang ubat luka...
Impian aku...
Apa kau mampu perbuat?

Khilafku...
Satu...tambah dia...
Tiada kena mengena...
Aku khilaf...ya...aku akui...
Tapi yang satu itu...
Sudah aku rayu..
Sudah aku halang...
Tapi...

Maaf..
Aku sudah tidak mampu..
Bencilah jika itu jalan terbaik
Cacilah kalau itu buat kau senyum.

Melihat dari sini..
Cukup buat aku
Cukup buat hati..

Ya...dia sakiti aku kerana ketidak sempurnaanku..
Tapi kenapa perlu kau bangkit?
Apa kau mengerti saat sakit aku itu?
Apa kau lihat aku saat itu..

Ya...
Kau marah...
Aku mengerti..
Tapi caci itu makan hati
Dan menambahkan mati

Sudah aku lelah
Sudah aku menyerah
Tuhan kau maha pengubah hati
Bersihkan dari di benci

Dan dua tahun lagi..
Biar aku begini...

P/s:to tired to even fake a smile

No comments: