geng budak slumber

Monday, July 29, 2013

SUSAH

hyep!


argh..kat dunia yang tak kekal nie.antara benda yang tak best ialah bila engko tau...itu hari terakhir untuk sesuatu..dan perlu..mengucapkan selamat tinggal dan move on dengan hidup..macam biasa..

ceritanya..aku sibuk gedik tengok reality show "global we get married" kat youtube..celah bedah mana aku jumpa cerita nie mula2 dulu aku pun dah lupa..yang aku tau..memang takde motif sungguh aku g tengok reality show camnie..

kisahnya pasal celebrity korea yang di pasangkan dengan celebrity "bukan korea"..konon diorang macam married couple..serious..aku tak paham apa pekdahnya cerita nie sebenonya..dan aku pun tak paham diri sendiri kenapa aku tetap tengok jugak..T.T kau dah kenapa kin

ada dua pasangan...tapi yang beria follow..pasangan Fujii Mina ngan Hongki..kenapa tah aku rasa diorang nie natural..nampak lagi real..walaupunnn..Mina yang asalnya dari jepun cuba blend ngan budaya korea hongki..dan hongki pun cuba paham budaya Mina...

kesungguhan diorang nak belajar tentang satu sama laen agaknya buat aku rasa..ok walaupun cite nie macam xde pekdah sangat..jom lari dari realiti yang kejam dan hayati..khakhak..Perkhhh...rasa nak tikam diri sendiri..

dan semalam aku tengok episod 15...cabaran nya.."time to say good bye" I was like..WHATT!!

kenapa aku tengok cerita camnie..T.T WHYYY..

aku taktau sama ada diorang betoi2 sedih atau berlakon..tapi aku tau betapa sakitnya nak say good bye..betapa sakitnya rasa hari2 indah dah berakhir..

hari terakhir...


aku masak nasik lemak lupa garam
aku masak sambal nasik lemak tak cukup rasa
aku goreng samosa hampir hangus
aku berdandan serba tak kena..
aku kurang bercakap tapi tetap merenung kau tanpa rasa jemu

hari itu

2 tahun lalu..

hari di mana hati aku berbisik..

"mungkin ini hari terakhir kita"

dan aku jadi tak tentu..

sebab aku langsung tak pandai ucapkan selamat tinggal..

tambah malang bila rasa hati aku tu benar..memang hari tu hari terakhir aku lihat kau..

walaupun lepas tu kau cuba cari aku..cuba berkawan..tapiiiii

aku lebih rela berlalu..tanpa berita..

tanpa cerita

dari aku terus menderita...

haih..

sebab nie jugak aku tak suka tengok cerita korea...

grr..suka sangat maen2kan perasaan orang..=.='

p/s: dan ramadhan juga bakal ucap selamat tinggal lagi seminggu..


No comments: