geng budak slumber

Friday, July 19, 2013

Monolog 1907(battle scars)

hyep...

Monolog 1907 (Janji)monolog 1907 ( Pengorbanan)

selamat datang 1907..

sudah lima tahun rupanya...

'i wish i couldn't feel...i wish i couldn't love coz it hurt so much..
coz i am the one that always put us together..
when all the sign that i should forget her...'

part of battle scars lyric...tak pernah gagal buat aku senyum sumbing...

perjuangan dalam menyembuhkan luka...memadamkan parut buat mereka yang di kejami sukar atau tidak jatuh atas pilihan...

aku..

manusia yang tak pernah kuat..dan hanya bergantung kekuatan kurniaan tuhan masih meneruskan perjuangan itu...dan aku yakin...engkau sudah lama lupa...lupa akan hari ini..

berapa kali aku cuba bunuh memori 1907..sejarah tetap sejarah...dan aku belajar dari kau..dari sejarah...
aku takkan minta masa berpatah balik...aku tak pernah menyesal di kejami...oleh engkau...

dalam taubat yang masih digagahi
dalam senyum tawar yang masih berbaki..
air mata seorang pejuang sudah kering..
yang tinggal cuma senyum sumbing...dan langkah sopek terus ke depan..
berdepan dan berperang dengan semua parut yang engkau tinggalkan...

kenal.cinta.khianat.tinggal.padam memori

dan dia yang terkorban..
tetap dalam hati

aku.bawa.mati

p/s: hakikat tidak pernah manis

No comments: