geng budak slumber

Thursday, July 4, 2013

senyum

assalamualaikum n peace..

semalam bos besar datang dan merasa aku di gemukkan lagi dengan makanan..foinee...kerja dengan semua lelaki dan engkau akan makan macam lelaki...jangan tanya lagi kenapa peha aku besar..dagu berlapis..

T.T

takpe..ade orang cakap aku lagi comel bila banyak lemak...tsk.tsk..

owh..sesi berbual bual "apa masalah kerja di site" berlansung jam duabelas bersamaan waktu lunch....jadi redhoooo je lah dengar bos bagi nasihat..takpe..walaupun lapo hazabbbb..

kira give and take kate omputih..kita dengar dia bebel..dia belanjaaa..hooreyy!!..ok cut the crap

eh ni mukadimah ke ape panjang kemaen...

ceritanya camni....

bos besar: hah..who's this amoi aa?(asking boss kecik)
bos kecik: this is my assistant..asyikin
aku: *senyum*
bos besar: so u got any problem in site administration..ada yang lambat bagi u apa2 dokumen ke?
aku: *senyum* xde pon...everything was ok
bos besar: see aa..this asyikin ada manyak senyum...u all have to learn with her..stress pon still senyum..her work also got stress maa...she's the only one doing admin here rite?
aku: *senyumlagi*

jujurnya aku sebenarnya sorang manusia yang payah senyum...tanpa sebab...maksudnya senyum dengan semua orang...sebab tu..most kawan2 aku masa mula2 kenal memang ingat aku sombong..sombong gila..

but through time..entah mana aku belajar..sejak dah makin besar..aku akan senyum tiap kali mula bercakap..atau aku bila taktau nak cakap apa..

contoh..

laki: awak
aku: *senyum*
laki: awak sorang je?
aku: *senyum*angguk*
laki: nak no tepon boleh awak?
aku: *senyum* *blah dari situ*

atau situasi

bos kecik: betul tak diorang nie pemalas iki? (bos sekarang panggil aku iki sebab tak reti sebut ikin *pelik)
aku: *senyum* (sebab serba salah taktau nak jawab apa...)

boleh nampak tak situasi benda tu camna?

dan pagi tadi..masuk pintu site opis bos kecik say "morning"

aku macam biasa balas dan SENYUM

dan senyum pagi aku di balas dengan statement

bos kecik: I nak belajar senyum dari u la iki..


aku?

sengih..dah bukan senyum dah..sengih kerang..

entah dari mana aku belajar senyum semanis itu...

sejak dua setengah tahun yang lepas..

dan tak perlu lagi dengar pujukan makcik kawan mak dulu..

"akak kalau senyum mesti manisss"

hhahha..dear makcik kawan mak..

saya sudah pandai senyum manis tanpa di pinta!

p/s: teori dan praktikal tak sama

No comments: