geng budak slumber

Thursday, November 10, 2011

qun fayaqun

assalamualaikum n peace..=)

tujuan asal sebenarnya nak update pasal mende happy..cheer2 yang sonok di dengar..but today was different..

awal pagi di tempat keje tetibe mak aku kol kate atok sedara aku belah beliau pergi mengadap ilahi...innalillahiwainnalilhairojiuunn...al-fatihah untuk beliau..aku nak pegi pon tengah bertugas...adek2 tinggal kat umah sape nak jaga kalau bukan kakak sulung kan?

balik keje...dah pagi..membuta la ape lagi..cuti pulak kan..fine..tengah hanyut dengan mimpi..(ayat dramatik gile..nak kene lempang..khakhka)..kakde aku kejut bangun..'akak..long yeah ngan paklong dah meninggal mak suh siap2 kite nak g melawat nie' aku yang kepeningan terkejut bangun..secepat ini allah nak ambil nyawa diorang..ye..long yeah is my sepupu n my uncle paklong..serentak..meninggal lemas ketika sama2 memancing...dad n son day maybe...al-fatihah untuk mereka..

but..bila mak kata mungkin tak sempat nak balik esok pagi..aku tak jadi ikut..aku keje esok pagi...nak cuti xleh pasal staff tak cukup...aku hanya mampu doa dari jauh..moga roh diorang di cucuri rahmat..

Allah nak amik nyawa memang takkan lewat walau satu saat pon...

nie wat aku merenung...sepupu aku...rasfan..cucu sulung pada nenek belah ayah aku..kitorang just call him long yeah to be short n bunyik family2 la kan..hikhik

die nie inspirasi for most sepupu i guess..berjaya dalam pelajaran..jadik kebanggaan mak ayah..orang yang pertama dalam keluarga belah ayah yang menjejakkan kaki ke menara gading..jadik contoh la dalam pelajaran..baru je kawen setaun kot n got a lil baby gurl name insyirah...

bagi aku he got everything..seorang lecturer yang memiliki master+cinta sejati hingga ke akhir hayat die..n he is young jugak..aku rasa belom sampai 30...n die pergi mengadap ilahi bersama ayah tersayang...maha suci allah..takdirnya memang hanya dia yang mengetahui...

aku cuma harap..anak buah aku insyirah will always remember betapa ayahnya seorang hero n hebat...pity that lil girl..kecik sangat lagi die...baru beberapa bulan...n she lost her dad..

status terakhir kat fb beliau...

die sangat hebat dalam fotografi..seyes aku kagum tengok hasil kerja yang di wat..mempunyai lukisan yang sangat real..aku rasa ada lagi lukisan hasil kerja die tergantung kat rumah wan aku...bagi aku die nie unik..yup!orang seni maybe...agak unik..

kenangan paling aku ingat masa nak g hantar paktam aku kawen kat kelantan..raya masa tu n kami sekeluarga beraya dalam transit..n he was there sit beside me..die bagi aku satu buku cover warna hitam..aku tak ingat tajuk..but yang aku ingat buku tu cerita pasal keunikan alam n kekuasaan tuhan..n that time i was amaze...tak sangka lak sepupu aku nie suka baca buku camnie...

walaupon we are not really grow up together sangat...n die nie bukan jenis banyak mulut..yang aku ingat die nie masa umo sedang2 aku nie memang kejenye tido n mandi dah tengahari...aku ingat pon pasal aku pon 2x5 die je..kakhakhkaka..n i use to sit beside him while he is doing his drawing untuk assignment..mungkin masa tu aku cuma berumur belasan taun maybe...

n now..he's gone..='(

moga tuhan memberi kekuatan pada wan,ayah n suma adek beradek paklong n family beliau untuk time kehilangan nie..aku harap..satu masa bila tiba masa aku akan menghadapi kehilangan orang yang aku sayang..aku jugak kuat...n andai orang yang aku sayang kehilangan aku..hari ini..dalam entry nie..aku harap..be strong without me...i hope u always happy..i want all people dat i love to be happy...don't cry over me long..juz please don't forget me..=)

Allah yang maha pengasih dan penyayang..kau tempatkanlah mereka di kalangan orang yang beriman..di kalangan kekasihmu dan orang2 yang kau redhai...amin

p/s: sudah redha dengan takdir Allah untuk semua yang DIA dah tentukan dalam perjalanan hidup aku

No comments: