geng budak slumber

Tuesday, July 19, 2011

moNolog 1907 (janJi)

assalamualaikum n morning kwn2..=)

perkh pagi nie memang malas tahap gaban nak g opis..tapi mengenangkan aku bukanlah pekerja tapi student praktikal yang bergantung markah kat kedatangan..aku gagahkan jugak...kalau aku keje la..mau aku amek MC je ari nie..wakakkaa....err...cam tak betoi je statement nie..hahahha..abaikan!

hakikatnya..kalau aku epsen..aku kene ganti balik tau dak!...dem..=.='

bangun pon rela tak rela..dah siap boleh lak aku tersiku pintu..yes!memang rasanya sedap..sesedap menghirup milo panas di malam hari pastu tercekik kaca gelas....ciss...sabau je la..pagi2 dah malang..=.='

tapi aku wat muka tak de perasaan walaupon dalam hati dah mencarut 18 kati...hari nie..19 julai...

mungkin yang ingat hari nie cuma aku sorang...aku yakin ko tak kan ingat...wat pe ko nak ingat..tak penting lagi bagi ko...

kalau aku mampu travel through time..aku nak balik pada 3 taun lepas..tarikh yang sama..atau mungkin 2 bulan sebelum tarikh nie...supaya aku tak jadi cam sekarang...tapi aku tau...'demi masa sesungguhnya manusia dalam kerugian'

google image

janji..berapa lama sorang manusia mampu berpegang pada janji..tak kira lelaki atau pompuan..janji sehidup semati..janji tak akan mensia-sia kan salah seorang..janji setia..dan segala tok nenek janji yang wujud dalam dunia nie...n yang aku tau..ko cuma tunaikan janji time susah ngan aku..bila ko dah senang sket..ko blah..thanx untuk itu..

aku belajar banyak dari hidup..dan janji...hakikatnya..tade satu manusia pon yang mampu tepati janji...kenapa aku cakap cam tu?sebab masa depan tu kerja tuhan...fine..aku terima yang tu..

marah n menyimpan dendam mungkin bukan cara aku...cuma aku sorang yang terlalu menghargai n terlalu ingat ngan kenangan...tu masalah aku...paling teruk...aku cepat serik...

ah..hati...tolonglah tenang untuk 24 jam ini...

semoga allah mengampunkan dosa tak terkira aku...semoga aku menjadi manusia yang lebih baek..semoga ada sinar untuk aku dalam gelap jalan suram...

maafkan aku mak..ayah..n semua yang dah aku libatkan...menanggung sama beban itu...

maafkan aku

p/s: dah banyak kali mak aku suh jual je cincin nie..tapi aku asek wat muka tade efek..hahah...


No comments: