geng budak slumber

Tuesday, December 4, 2012

Coping with life..

Assalamualaikum n peace...

Ari nie aku di hantar melepak kat branch laen..kat paradigm mall..tetibe jadi jakun kejap tengok sume benda ada kt situ...no wonder la branch tu boleh wat sale banyak...

Duk lepak bodo je...borak2 ngan staf situ...ok laaa..betoi la kate member2 aku...aku senang get long ngan orang when it comes to cari kawan kat tempat baru...huu...

Cumanya nak cari customer gila susah....i hate it..ok stop talking bout work...

Sebenarnya cuma nak tulis dua tiga benda dari apa yang aku nampak...hari2...since aku guna public transport..macam2 yang aku nampak...well..aku budak kampung...most budaya bandar macam benda asing bagi aku..dan kadang2 kelakar...kelakar dari mata aku maybe...

Benda paling obvious ialah rushing...running....kejar lrt lah biasanya....ok..lrt bukan cam bas yang ko tunggu 1/2 jam pon lom tentu sampai...selang 3 to 5 minit je pon...so aku assume sama ada orang2 kat bandar nie memang suka berlari..atau...memang jenis tak sabar...

Atau terpengaruh ngan drama sampah melayu yang sikit2..ada dialog sambil tengok jam...'saya dah lambat nak ke pejabat nie'...apa orang malaysia nie kejenye masuk opis lambat ke?cube tuka dialog tu jadi...'saya nak masuk awal ke opis ari nie'  tak ke lagi best?

Owh kat mana tadi..berlari..nak cepat..suma jalan macam nak berlari tak cukup tanah...sama ada setiap minit diorang terlalu berharga atau hanya tunjuk gaya..kau tau nampak rushing n busy tu style?hahahah...

Dan ya...macam duduk dua dimensi berbeza...kat bandar masa berjalan terlalu cepat..kelua gelap balik gelap tu biasa..

Lagi...hmm..aku rasa benda paling celaka ialah bila kena beratur just sebab nk guna esculator....sebab kau malas nak guna tangga..kalau tangga sikit..aku boleh kayuh lagi..ini tangga dah ala2 batu caves punya tangga...kau gila nak gagah panjat?....

Satu yang aku suka tentang eskulator kau boleh pilih..aku rasa nie buday jepun rasanya..kalau kau memang pemalas..memang tujuan asal kau guna escultor sebab nak tunggu ke tangga tu bawak kau ke atas..atau turun..sila berdiri di sebelah kiri...

Sebelah kanan ialah untuk orang yang nak cepat...yang biasanya...guna eaculator sambil panjat....rata2 aku tengok memang dah paham budaya nie...malas belah kiri...nak cepat belah kanan...n tah napa aku suka tengok..hehehehhe

Tapi stilll....What i can say is..i hate this busy city..i would never belong to this city i guess...itu je kot?

Kbai...

P/s: i wait..n be patient as hard as i can until i get back my old wolf...

No comments: