geng budak slumber

Friday, June 1, 2012

DiSaSter Everyday?

assalamualaikum n peace..=)

ya..sebelum saya bermula..ya saya tahu..saya bukan retis....xpe...ini blog saya..bukan blog kamu...kehkehke..so suka hati saya la nak tulis tentang Monday ka..Tuesday ka.everyday ka...papandey ka..yenadey ka...khekhke..dah kejadahnya pula ber-saya2 ni...=.='

oh!ceritanya bermula dari Tuesday...

nak pegi keje eksaited nak pakai tudung bawal..pasal sejak bertudung setahun lepas...memang tak pakai tudung bawal..pasal aku kan retis..kerek blagak..khakhak..tak2...ada orang cakap aku pakai bawal nampak tua?yeke?aku pantang betoi orang cakap aku tua...aku kan muda lagi baru abes SPM...*khakhak...pecaye?sile terjun KB Mall*

oh..sebelum aku tepek pic..baek aku bagi amaran dulu..ini ialah entry banyak gambar perahsantan..dan mungkin juga panjang berjela...ijinkan aku melepaskan segala yang terbulu..eh..terbuku di sanubari...ah cilake...ayat dramatik..@.@


nampak tua kah?err..miza..aku tau kau kenal belt tu..len kali tinggal la lagi rete benda kau..maka..jadik aku yang punyaaa..kahkahka..=p

ok sambung..pastu time tergedik2 nak amik tudung nak iron..amik nak aku terpijak menatang durjana..dem..sakit tahu?tak tahu ini aku kasik tahu...lebah lalat..walaupun kecik...hazab la kejap mak kat  situ nokkk....T.T 

ok..aku dah malas nak google pic menatang tu..aku google kelua benda merepek2..=.=' yang pasti mende tu dah wat kaki aku bengkak...

nampak beza?masa nie baru beberapa jam kene gigit..dah rasa gatal gileee...

ok fine..dogaan katanya..so aku g je keje rilek cam xde ape...sampai la esoknya..iaitu the Disaster Wednesday..pagi tu aku ialah busy..pasal bos2 Jepun aku pesen ngengade..kejap cakap nak pegi sini..kejap nak pegi sana..kejap nak balik awal..kejap nak balik lambat...so aku duk ubah jadual driver pon sambil mencarut dalam hati...driver pun satu gak perangai jugak...xpe...dah keje aku...

yang best..noda san yang super henseng(read : hensem) balik outstation dari singapore....wahh..rindunnyan ngan bos comellll...*gedik2...(ok sila lempang aku skang)...mane tau die bawak buah tangan kan?buah kaki memang aku tak harap...gila konpem berkulapuk kaki pasal selalu kene air kat site..khakhka..ok merepek..=.='

dan yaaa!!dia naik atas..(meja aku kat bawah..) dia turun..die sengih pandang aku..aku sengeh pandang die...maka kami pun jatuh cinta ..heheh...die hulur satu pendrive warne pink...aku amik..cucuk bukak...pastu tanya dia ape kebende die nak bagi aku neh?aihhhh..suspen tau noda san nie....>.<

pastu die bukak satu  folder sekaligus kedepuk die letak satu fail TEBAL MACAM KAMUS..depan pc aku..

ok noda san yang henseng dah tak henseng dahhh....T.T


ko hado?=.='

bila aku tanya dateline...minggu depan...sebelum 6hb..ok...key in je data yang aku sepatah haram tak paham...ini la akibatnye ko budak HR tetibe kene wat keje engineer...yeee..noda san nie senior engineer kat company aku keje neh...keje nie basic je...tapi...pening jugak..pasal banyak nombor dan aku memang benci nombor...ok dah....keje senang camnie sebok cite kat blog..poyo..=.='

kat mana tadi?owh..noda san bagi keje ye..ok so aku busy le duk wat keje sampai naek juling duk tenung pc...n lupa aku xmakan pape lagi pagi tu..skang aku memang dah belajar breakfast...sebab dah terbiasa masa keje shift dulu..keje malam..balik keje pagi kebulo mesti nak makan...but aku dah beli roti canai..ceritanya...aku balik lunch baru makan...hantam roti canei 2 keping kuah kari banjir ammmakkk...passtu g masak daging burger sebijik...balik opis..akak opis belanja aiskrim corneto cekelat...nyum2...ngah sedakkk aku melantak aiskrim....

tetibe aku rasa kepala aku sakit...dia punya sakit bukan biasa2 punye...sentap+padat ah xreti aku nak explain..rasa cam otak kau kene ramas...so aiskrim tu half je aku abeskan..half lagi jadi habuan tong sampah...kesakitan berlarut..aku nak muntah..n memang aku muntah dekat 20 kali..sampai tekak dah pedih gile..keje tah kemana..aku melepek atas meja..last2 akak HR hantar aku g klinik..

dokter cek sana..cek sini..aku tunjuk skali kaki aku yang bengkak tu..risau gak kot badan aku alah  ngan bisa lebah tu coz seyesly seumur hidup aku tu first time aku kene gigit lebah...memang aku lembik sangat..kat klinik tu pon sempat aku muntah 2x sebelum dokter tu panggil masuk..

pas amik ubat..bayar bil...nahhh...RM30 untuk ubat angin+ubat muntah+ubat sakit kepala+ubat sapu kaki...ok fine..leh claim...=p

abes kat klinik..aku di hantar balik oleh akak tersebut..tekejut mak ayah kejap..tak penah2 aku keje pegi balik gitu...yela ku kan pekerja rajin lagi berdedikasi..nak MC pon payah kot..ngee..ini tak tipu...walaupun kekadang malass sket kan?ok fine..malas banyak..=p

sampai umah..makan ubat...terus terlentang tak daya...itu pun sempat lagi muntah 4 kali...dah tinggal air je..dah xde ape dah..pastu tidoq srupa pengsan...sedar2 dah senja..kebuloq..mintak nasik..mak risau tengok aku die masak jugak lah..yeahh..mum is always the best!..time kaseh mak...sobs~ *tetibe terharu*pas makan nasik makan ubat..sambung pengsan sampai esok pagi g keje cam bese(which mean today lah!Thursday)..walaupun badan ade la ketar2 sket...memang saje mintak MC satu hari je..seyes aku tak suka MC lama2..

sampai opis..breakfast milo kueh 3 ketoi..wat keje malas nak layan sakit n yeahhh!!!I'M BACK YAWWW...dapat lak...hari ni lunch xkua pon dapat makan free sebab ade farewell party untuk one of the staff nak benti dapat keje laen..tetibe kene jadik MC...ye nie bukan MC sakit..tapi MC pengacara majlis..geddit?

yaaa....FYI aku adalah god demmit fresh blood there...n  I dont really know everyone maseh menghafal nama...then kene jadik MC..WHATTT????

ok tenang je..bereh je...aku pun wat keje muke gembel cam aku dah keje kat situ 10 tahun..kheehkhe...speaking pon tah berterabur lantak ah pegi sane janji bos2 jepun paham orang laen paham..selesai majlis...aku lega......kenyang...n back to work..

esok jumaat..=.=' 

korang suka kan jumaat kann???sebab sabtu cuti kan?tsk..tsk..FYI...Jumaat adalah hari paling busy untuk aku...babai la nak rasa rilek goyang kaki...baca blog...apatah lagi hapdate blog..

nahh...kengkonon nak tunjuk diri tu busy lettew?banyak keje lettew?puiiii..

kehkeh..aku memang suka lekat2 memo camni..pasai kalau letak dalam buku nota..memang babai la nak ingat..kene sepuk ngan jepun2 baru aku leh ingat..kehkehke..abaikan desktop background skema tu..tah bila nak tuka...malas kemaen rasanyeee..=.='

ok...panjang sangat dah nie..bai..

p/s: sabtu ada Japanese Embassy ngan few people datang lawat tapak site projek2 konon juta2 tuh...zzzz...so keje hari jumaat akan bertambahhhh...kene sediakan PPE untuk 16 orang...=.='  

nota tambah: PPE= personal protection equipment like helmet, vest n rubber boots..








No comments: