geng budak slumber

Wednesday, March 23, 2011

ciNta?whAt tHe fiSh!

assalamulaikum kwn..=)

korg ok ari nie?aq?cmnie la...baru je lps mkn...smlm egt nk update tgh mlm..tp cm xde idea...payah gak nk update tp tah mnde nk di tulis..xkn aq nk mrepek xtentu hale...yela..at least ade la mnde nk citer sket kan...aq baru je pas bace paper..cm bese..metro..hmm..tah la nape aq concern ngan mnde yg berkaitan cinta menta nie..hakhak>.< payah klu owg kecewe nie...alert sgguh rase ngan penipuan2 cinta yg berlaku di sekeliling...hahah...bkn sngaje...its like..cm tindakan refleks..xley kontrol pnye...ari nie ade 2 story kat metro yg menarik perhatian aq...sa2 yg nie..korg bace la eh..aq tlg korg copy paste...


KUALA LUMPUR: Akibat ‘mabuk cinta’ dengan seorang lelaki warga Pakistan melalui perkenalan di Internet sejak September tahun lalu, seorang wanita menjadi mangsa penipuan sehingga kerugian RM300,000.
Difahamkan, mangsa yang dikenali sebagai Azlina, 49, berasal dari Pulau Pinang tidak pernah bersua muka dengan ‘kekasihnya’ itu, tetapi terpesona dengan perwatakan suspek seolah-olah alim dan mampu membimbingnya sebagai suami yang soleh.
Azlina yang bertugas sebagai sebagai kerani berkata, kisah cinta bersama kekasih yang dikenali sebagai Hassan, 50, yang mendakwa berasal dari Atlanta, Amerika Syarikat dan bekerja sebagai ahli perniagaan bermula di satu laman web sosial.
“Lelaki berkenaan sentiasa berbicara mengenai hukum Islam dan perhubungan kami berjalan lancar,” kata Azlina ketika membuat pendedahan di Biro Pengaduan MCA, semalam.

Menurutnya, Hassan juga tidak ingin menggunakan kamera web kerana mendakwa dia tidak ingin melihat tubuh badan seperti yang dilakukan lelaki lain kerana ia adalah salah di sisi agama sebaliknya mereka saling bertukar gambar.


Katanya, melalui gambar pasport yang dihantar kepadanya, Hassan menyerupai lelaki warga Pakistan dan mendakwa dia adalah rakyat Amerika dan mempunyai kacukan Pakistan.

“Pada Oktober tahun lalu, dia melamar dan meminta saya berhijrah ke Amerika selepas berkahwin dengannya dan saya pun bersetuju,” katanya.

Bagaimanapun, lelaki itu mula menunjukkan tembelangnya apabila meminta dipinjamkan RM300,000 dengan alasan mengalami masalah kewangan.

azlina memberikan wang berkenaan selepas mengeluarkan simpanan dan dipinjam daripada keluarga.

“Saya menghantar wang berkenaan secara berperingkat melalui khidmat syarikat penghantaran wang sejak November lalu hingga bulan ini,” katanya.


Azlina berkata, dia menerima panggilan terakhir daripada Hassan pada Khamis lalu, bagaimanapun terkejut apabila dua hari kemudian, seseorang yang mengaku rakan Hassan memaklumkan lelaki berkenaan meninggal dunia di Hospital St Mark, Atlanta, Georgia akibat dibunuh.


Sementara itu, Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Micheal Chong berkata, sebanyak 12 kes membabitkan penipuan Internet Afrika direkodkan pihaknya sejak tahun lalu.


“Kami dapati semua mangsa ditipu melalui taktik sama,” katanya.



amacam?sape yg bengap neh sebenarnye?hahah...sowi...kdg2 aq rase pompuan nie cpt sgt tertipu nye....nape kan?nape?cinta nie mmg kejenye wat owg jadik xwaras ke?bg aq phm sket plz2...hurmm...rm300 ribu dowh...


n sa2 lagik yg nie....yg nie citer kedurjanaan seorg isteri plak...weh!mane pegi cinta sebelum2 nye...hmm..aq xphm...ade sape leh bg aq phm....nie pon aq copy paste utk korg ek...

AMPANG: Hanya kerana meminta dihidangkan makanan dan diurut badan, seorang lelaki berusia 53 tahun yang terlantar akibat sakit buah pinggang kronik dibelasah dan ditendang isterinya hampir 30 minit di rumah mereka di Jalan Cempaka di sini.
Dalam kejadian kira-kira jam 11 malam Ahad lalu itu, lelaki terbabit yang sakit sejak setahun lalu hanya mampu menutup kepalanya menggunakan kedua-dua tangan sambil merayu dikasihani isterinya yang berusia 40-an. Mangsa mendakwa kejadian itu bukanlah pertama kali berlaku, sebaliknya kekejaman isterinya itu terpaksa dilaluinya sejak enam bulan lalu dan secara keseluruhan sudah lebih 10 kali dia diperlakukan sedemikian.

Tidak tahan dengan perbuatan keji isterinya, mangsa ditemani beberapa rakan tampil membuat laporan di Balai Polis Ampang di sini, kelmarin, kerana bimbang keselamatannya.


Sumber polis berkata, mangsa mendirikan rumah tangga bersama pasangannya hampir 10 tahun, namun penyakit buah pinggang kronik dialaminya sejak setahun lalu menyebabkan dia terpaksa bergantung hidup kepada isterinya.

“Sejak menghidap penyakit berkenaan, setiap pergerakannya terbatas. Disebabkan itu, dia terpaksa meminta bantuan isterinya untuk mandi, makan, termasuk untuk bergerak ke tandas,” katanya.


Menurut sumber, enam bulan pertama, mangsa dijaga dengan baik oleh isterinya namun wanita terbabit dilaporkan hilang sabar sebaik masuk bulan seterusnya.



“Mungkin wanita itu tertekan untuk mencari nafkah dan dalam masa sama terpaksa menguruskan makan minum suaminya itu. Wanita itu, mula menunjukkan sikap tidak sepatutnya dan dikatakan mula mengabaikan tanggungjawabnya itu.

“Malah, jika suaminya meminta dia menyediakan makanan, mengurut badan yang sedang sakit wanita terbabit akan memaki hamun sebelum memukulnya,” katanya.



Sumber itu berkata, Ahad lalu, mangsa yang lapar dikatakan meminta pertolongan isterinya untuk menyediakan makanan.

“Wanita terbabit memarahinya namun lelaki terbabit masih bersabar. Selepas 10 minit, mangsa sekali lagi meminta isterinya mengurutkan badan dan kakinya yang sakit.


“Permintaan mangsa menimbulkan kemarahan isterinya sebelum mereka bertengkar. Isterinya yang hilang kawalan memukul suaminya.


“Wanita itu menumbuk, menendang dan memukul mangsa menggunakan kaki dan tangannya lebih 30 minit,” katanya.


Katanya, mangsa hanya merayu dikasihani dan menutup bahagian kepalanya menggunakan kedua tangan.


“Selepas melepaskan geram, wanita terbabit meninggalkan rumah berkenaan,” katanya.


Keesokan harinya (kelmarin), mangsa menghubungi beberapa rakannya meminta bantuan membawanya ke balai polis sebelum membuat laporan berhubung kejadian itu.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu.



hmm...kdg2 aq ske tnye mak aq...pasal cinta..psl hakikat hidup..pasal knyataannye hati manusia ni...ehhe...mst korg rase aq nie sgt lah anak emak nye kan....huhuhuhu..aah~~..sejak aq dr 'peristiwa' itew..aq makin rapat ngan mak...sblm nie?huu~~malu nk ckp...aq sgt degil...cme tggl lg aq xmaki2 mak aq je...kire derhake aq dulu xade la smpai thp 2 kan...
so back 2 the story pasal cinta menta nie...bile aq bace story cmnie..aq rase cm trauma nk involve ngan cinta..trauma nk kawin mawin sume...teruk cmnie ke hubungan manusia...aq rase x kan..huu~~

humm..mgkin betoi...becinta 2 biar carik redha allah...mgkin jgk allah nk duga mereka2 nie...yelah..klu allah xduge 2 maknenye die xsyg kite la kan....
complicated kan perasaan nie....xpe lah..maybe sa2 ari nnt aq akan phm..same cm aq phm bile seseorg yg kecewe leh wat keje giler...dulu aq xphm 2....n aq harap...semangat n kekuatan aq xkn penah luntur walau ape pon dugaan dtg pasnie...

pade kwn2 yg dah kawin, tunang, kapel mapel...aq doakan korg sume bahagie keh..xmo wat mnde2 cm citer di atas....okeh?=)

p/s: hmm...xsabar nk abiskn sem nie...xtau nape sem nie aq rase sgt panjang....n aq sokmo homesick...=(
hehe..pnjng entry aq ari nie....naseb la sape bace...time kaseh la klu sudi mmbacenye=)

2 comments:

afiqazizan said...

it,z ok..saya suka baca entry ni..awk study rjin2 ya..cinta ini bole dicari nanti..study yg penting..tol tak.

Asyieq-iN Rkey said...

thanx awk...sudi sggah bace...yup study 2 penting