geng budak slumber

Saturday, March 19, 2011

mAaFkan Aku....biArkAn aKu...

uum da masuk musim bunga..=)

maafkan aku..
saat aku masih mengharap..
saat aku masih menangis...
saat aku masih mengenang..
saat aku masih menyimpan sayang
saat aku..
seringkali menyebut namamu..
walau nama itu bukan milikku..

maafkan aku...
bila rasa itu masih di situ..
bila senda tawa masih ku mahu..
bila perhatian masih ku perlu..
bila pengertian ku tuntut darimu..
bila senyuman yang aku beri itu palsu..

TOLONG
biarkan aku..
saat aku mula merayu
saat aku mula menganggu..
saat aku mula menagih sayangmu..
saat aku mula bertambah keliru..
kerana...aku sering menipu hatiku..
sering menipu kataku..
untuk menampilkan yang palsu..
agar aku tak nampak lemah..
agar aku tidak menyerah...
demi allah..
aku mahu melangkah...
jauh dari masa itu..
masa yang seharusnya telah berlalu...

biarkan aku..
bila yang berdarah itu hatiku
bila yang menitis itu air mataku
bila yang degil itu rasa cintaku

kerana...
pergertian kamu bakal menambah luka
perhatian kamu bakal menyukarkan perjalanan
kata semangat kamu bakal memaksa pengharapan...
sedangkan hakikat..tidak memungkinkan..
kisah kita menambah kesinambungan..
fantasi tak mungkin meredah realiti..
angan-angan tak akan melawan hakiki..
namun biarkan rasa itu kekal di sini..
di dalam hati kecil ini...
sedikit masa lagi..
ia pasti PERGI...

p/s: dengan beribu alasan yang ada untuk aku benci kamu..aku masih seperti dulu.....GILA!


No comments: