geng budak slumber

Sunday, March 20, 2011

LaKi bAek...pUpus?

assalamulaikum kwn2...

ari nie cm bese..owg negeri len dok cuti...aq kne g klas...dah name blaja kat kedah..sile redha..huhu..
pg2 dgn jayenye aq berjaye g klas yg aq sokmo ponteng..hahaha....terbaek di situ!..=)
masuk je klas td...jiha classmate aq duk bace paper..metro kot....front page..pasal lelaki kasanova...perkh..aq rase kan...mggu nie aq asek dengar citer psl lelaki2 tak gune nie..a.k.a kasanova ler...apahal=.=
heheh..cm xde citer lain je aq nk dgr kan?kn?hehe..smlm citer psl sepupu nurul...ari nie amik kaw....kua paper citer psl kasanova...ape da pupus kah lelaki baek dlm dunie neh?

aq copy paste je lah berita 2 dr metro ye...in case korg mls nk bukak website nye or saving dr beli paper..heheh


KUALA LUMPUR: Tembelang seorang lelaki yang bercita-cita hidup senang dengan mengikis wang wanita bukan saja terbongkar, malah dia kini tidak keruan apabila terpaksa berdepan pakatan empat ‘madu’ yang berganding bahu untuk memporak-perandakan hidupnya.Pakatan berkenaan membabitkan tiga mangsa yang dijanjikan untuk dikahwini dalam tempoh selang sebulan, bermula bulan depan, manakala bekas isteri lelaki itu mahu melunaskan dendam selepas menyedari suaminya curang. 

Sebagai wanita, dia berang kerana suaminya memperdaya mangsa hingga ada yang mengandung, ditipu lebih RM10,000 dan diperbodoh-bodohkan. 

Antara perancangan empat mangsa lelaki yang selayaknya digelar kasanova kaki temberang itu adalah membuat laporan polis selepas mendakwa diugut lelaki berkenaan dan muncul di majlis perkahwinannya dengan seorang lagi mangsa.

“Kami menyimpan khidmat pesanan ringkas (SMS) berbaur ugutan yang dihantar lelaki itu selepas tembelangnya pecah. Kami juga mendapat maklumat dia akan berkahwin dengan seorang lagi mangsanya beberapa bulan lagi.


“Tunggulah kehadiran kami,” kata seorang mangsa mewakili kumpulan wanita itu yang mahu dikenali sebagai Nani, 28. 

Nani ditemui Metro Ahad bersama dua lagi mangsa dikenali sebagai Miza, 42; Dira, 51, dan bekas isteri lelaki terbabit yang mahu dikenali sebagai Alin, 29. 

Menurut Nani, tembelang lelaki itu terbongkar selepas dia, Miza dan Dira yang masing-masing berstatus ibu tunggal berhubung antara satu sama lain di laman sosial yang menjadi punca kepada perkenalan mereka dengan lelaki terbabit. 

Katanya, mereka mengenali lelaki itu sekitar Ogos tahun lalu menerusi laman sosial dan segala-galanya terbongkar dua bulan lalu. 

“Dalam laman sosial itu, Miza dan Dira turut menjadi kenalan saya. Apabila berhubung antara satu sama lain, masing-masing bercerita mengenai ‘drama king’ itu dan terbongkarlah rahsia. 

“Dalam menjalin hubungan cinta dengan saya, rupa-rupanya dia turut bercinta dengan dua rakan saya. Taktiknya sama, antaranya menggunakan panggilan diri ‘papa’ dan menagih simpati dengan mengatakan ibunya terlantar di hospital dua tahun akibat koma,” katanya. 

Nani berkata, lelaki itu turut merayu supaya diberikan RM15,000 untuk menanggung kos rawatan ibunya. 

“Dengan saya dia minta RM15,000, begitu juga Miza dan Dira. Kerana tertipu dengan janji manisnya, sepanjang perkenalan, saya menyerahkan lebih RM10,000. 

“Paling menyedihkan, saya sanggup meminjam RM5,000 daripada along untuk diberikan kepadanya,” katanya yang turut mengakui menyerah tubuhnya kepada lelaki itu sehingga kini mengandung dua bulan. 

Menurut Nani, satu lagi tembelang yang dibongkar, lelaki yang pada mulanya mengaku bujang itu rupa-rupanya berkahwin. 

“Lelaki itu meminjam telefon bimbit saya dan menggantikan dengan ‘telefon buruk’ miliknya. Saya mengesan satu nombor tanpa nama dan menghubunginya. 

“Alangkah terkejutnya saya, individu yang saya hubungi adalah isterinya. Isterinya tidak terkejut kerana tahu kerenah suaminya yang banyak skandal dengan wanita, malah pada masa sama mengakui tidak tinggal sebumbung dan akan bercerai,” katanya. 

Selepas mengenali satu sama lain sebulan lalu, Nani bersama Miza, Dira dan Alin mengadakan pertemuan dan terbongkarlah lebih banyak rahsia lelaki itu. 

“Dalam pertemuan itu Alin mengesahkan sudah bercerai. Walaupun masing-masing sakit hati tetapi apabila bercerita, lucu pula jadinya. 

“Ketika menjalin hubungan dengan kami, dia sudah ada isteri. Dengan saya dia janji nak kahwin April tahun ini dan dengan dua lagi ‘kekasihnya’ (Miza dan Dira), dia janji nak kahwin pada Mei dan Jun. Justeru, kami ini empat madulah jadinya,” katanya. 

Menurut Nani, dakwaan lelaki itu bahawa ibunya sakit juga dusta semata-mata. 

“Kami sudah berjumpa ibunya. Memang dia raja drama sebab ibunya sihat saja di rumah. Kami juga bertemu seorang adik beradiknya dan ternyata dia memang penipu,” katanya. 

Nani mengakui ‘tewas’ dengan ayat manis lelaki itu dan kini menyesal. 

“Saya pun sukar menyatakan mengapa saya jatuh hati dengannya sebab boleh dikatakan dia masuk dalam kategori kasanova ‘cap ayam’. Nak kata tampan, tak adalah pula, perut buncit adalah. 

“Cuma, dia guna ayat manis untuk memikat sehingga saya terpikat. Kini, saya menanggung akibatnya,” katanya. 

Bagi Miza pula, dia kerugian kira-kira RM1,000 selepas ‘buta-buta’ menyerahkan wang kepada lelaki itu. 

“Lelaki itu memang pandai memujuk rayu. Kerjanya asyik minta wang... tambah nilai kredit telefon bimbit pun minta dengan saya. 

“Kira-kira RM1,000 sudah saya beri kepadanya. Selepas tembelangnya terbongkar, saya akan menuntut kembali wang saya,” katanya. 

Dira pula berkata, dia kerugian kira-kira RM500 sepanjang berkenalan dengan lelaki itu. 

“Eloklah tembelangnya pecah sebab belum apa-apa, sudah terserlah sikap buruknya. Kerjanya asyik cemburu, mengongkong dan memaki saja. 

“Nasiblah siapa mangsanya selepas ini. Orang seperti itu tidak akan berhenti menipu dan menyusahkan orang lain,” katanya. 

Dalam pada itu, Alin mengakui sehingga hari ini dia menerima panggilan daripada wanita tidak dikenali melepaskan kemarahan dan menuntut wang. 

“Saya memang ada menggunakan nombor telefon bekas suami. Justeru, ada wanita yang dikenakan bekas suami menghubungi nombor telefon itu. 

“Saya nak buat macam mana. Pekakkan telinga sajalah,” katanya.


huhu..copy paste abis neh...kredit 2 metro on9..kang kne tuduh plagiat plak aq...nak bace lebeh berite g la tekan hmetro nie..ade pic skali 4 'madu' tersebut...2 lah kan..sorry 2 say lah kan guys..klu pompuan da saket hati..mcm2 diorg ley wat..2 pon kire bgs la diorg x kerat kaw pnye tutt~~..hehe...bkn ape aq xegt la..paper 1 2 taun lepas gak kot aq bace ade isteri kerat suami die pnye tutt~~sbb curang..hahah...amek kaw..kan dah musnah mase depan..merane seumur hidup..ngeee=D
n mmg patot pon laki nie trime balasan...tp syg diorg g cerite perancangan kat paper...adeh...kantoi la beb..cmne nk tangkap laki neh~~=.='

tah la...kdg2 aq ase pompuan nie pon sa2 gak~~..2 lah klu dah namenye CINTA...haishh=.=
mintak jauh la kne mnde2 cmnie....trauma aq di buatnye...rasenye laki baek lom pupus..cme nye populariti laki jahat nie melampau sgt outstanding nye..hahahha...n pade pompuan..perlu di egtkan..klu nk jmpe laki baek..peel anda pon sile la baek jugak...tp klu anda da baek tetibe jmpe laki hampeh cenggini...sabar la ye..tuhan nk uji..same2 la kite muhasabah diri..=)

p/s: entry nie bukan le nk slahkan laki ajek..pompuan pon ade gak yg HAMPEH kan..hheeh....

1 comment:

Natasha Farina Arifin said...

Follow u from faceblog rerajin jalan kat http://sharemyloves.blogspot.com/ okeh, follow cik cha tau!