geng budak slumber

Monday, May 21, 2012

dan akhirnya

assalamualaikum n peace...=)

nak hapdate laju2...

finally free!!!

ok..kat fb..found dis on my cousin's status..die share dari PROF DR MUHAYA...

Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur’:26). 

to be honest...satu masa dulu..aku sangat2 benci kata2 nie..lelaki baik untuk perempuan yang baik..bukan sebab aku marahkan tuhan sebab ayat al-quran camnie..dan bukan jugak aku menidakkan kebenaran agama..bukan..sapa aku nak lawan tuhan?

aku benci sebab dengan ayat nie aku rasa sangat2 di hina..dan segala kesalahan telah di letakkan atas kepala aku sorang sebab aku perempuan...perempuan yang jahat..satu masa dulu..well aku tak cakap sekarang aku baik...but..keadaan ketika itu..

so..setiap kali ada yang post ayat nie kat FB sumpah aku rasa nak delete orang tu..atau ada yang cakap ayat nie kat aku atas dasar nak bagi aku semangat..aku rasa nak tutup telinga..tak pon gam je mulut member tu..walaupun sebenarnya diorang bermaksud baik...aku tak marah diorang..i mean kawan2 yang cuba membantu aku bangun saat aku jatuh dengan ungkapan ayat nie..tak..tak...

aku rasa menyampah..benci..meluat..sebab orang yang pertama bagi aku ayat nie...walaupun bukan secara direct pada aku..tapi cakap kat MAK aku...rasa dem die lagi dem dari orang tu cakap straight at my face...

tapi hari nie..akhirnya aku puas hati...

sebab aku dah faham..maksud sebenar..dan aku sangat2 puas hati sebab ayat seterusnya lepas ayat kat atas tu..

" Manusia berjaya mengambil tanggung jawab atas apa yang berlaku. Mereka akan sibuk memperbetulkan diri sebelum memperbetulkan orang lain. Kisah nabi yg ada isteri yg engkar dan Firaun dgn isteri solehah adalah pengajaran. Kita memilih sistem kepercayaan dan cara kita melihat sesuatu mempengaruhi tindakan kita dan hasil kehidupan kita. Orang bijak sentiasa mengambil pelajaran orang kurang bijak sentiasa mencari kesalahan"

*senyum*

TERIMA KASIH ALLAH..

P/S: permulaan seseorang..bukan penentu hari esoknya...mungkin hari ini dia bangsat..jijik..kotor...tapi mana mungkin kau tahu..apa dia boleh lebih mulia dari kau esok?menghukum bukan kerja manusia tak sempurna..sebab ilmu manusia cetek...dan takkan pernah benar2 faham hingga kau berada dalam situasi itu.

No comments: