geng budak slumber

Tuesday, May 22, 2012

tak cukup

assalamualaikum  n peace..=)

alhamdulillah...1 rejab..tak lama dah ramadhan..pastu syawal kan?

*dang*

tetibe teringat puasa ada baki belum berganti...*sigh* apaaa nak jadiii..=.='...ok...wajib abeskan!!!!..(muke seyes)

2 hari dapat rilek xde la heaven mana...2 hari jeeee....pasal memula dah rancang nak rilek 10 hari...kene cong ngan bos...pendek kan 5 ari..pastuuuu....^^&%&Y^&..last2 2 ari je..ok fine!...2 ari pon 2 ari la dari xde langsung...

honestly..kadang2..badan memang tak larat..tapi sebab mata duitan....so layan je....duit..nak cari separuh nak mati....nak abeskan 5 minit setengah tak sampai..babai duittt....sobs~ (cepattlaaa ujung bulan...@.@)

ok..sebenaqnya...*tetibe* bukan nie pasal duit gaji tak cukup yang aku nak tulis kat sini...sebab duit nie...bagi la banyak mana pon..memang tak penah cukup untuk manusia tamak haloba cam aku..kehkehkekhke...

cam bese la..aku kan kaunter pengaduan masalah cinta..khaahka..cam teror sangat padahal diri sendiri pon terbarai kat situ..kehkehke...

yang aku nak hurai dan conclude kan dari pengaduan tersebut.....kadang2 cinta gila vavi pon tak cukup...ye..cinta saja kadang2 tak cukup juga..

situation separated (google image)


Beliau: dia cakap dia nak kawen umur 26..
aku:  maknanya lagi dua tahun?
beliau: haah..aku suruh dia tunggu lagi..
aku: berapa lama?
beliau: 5 tahun..aku simpan ASB tu untuk kawen dengan dia la..tapi kena la tunggu lagi 5 tahun..
aku: dah dia cakap apa..
beliau: dia xsanggup nak tunggu..
aku: dah..apekejadah kau leh tunggu dia 3 tahun dia tak mau tunggu kau?
beliau: tah..bila aku tanya sayang tak..cakap sayang..bila aku nak lepas tak mahu..
aku: aku faham perasaan dia...dia takut kau tak mampu bagi jaminan dalam lima tahun lagi..kalau kau berubah hati macamana..masa tu dia dah 29..saat2 genting..*senyum kelat*..kau xpe..muda lagi..
beliau: aku faham...tapi gaji aku tak besar..nak buat simpanan lain aku dah tak mampu..utang kereta..belanja je dah semput2...camne..
aku: berenti merokok...*ketawa besar*
beliau: ah..tu je lah modal kau nak kenakan aku...
aku: jadi sekarang camne?
beliau: aku bagi dia 2 minggu...jangan hubungi satu sama lain...aku mahu dia fikir habes2...jangan fikirkan aku..fikirkan diri sendiri dan masa depan dia..aku bukan tak usaha..kalau tak..xde aku kerja part time..tapi itu je yang aku mampu..tu pon lagi 5 tahun..
aku: aku harap sumenye okey..*senyum*

google image..

ada masa hubungan yang bahagia...xde penipuan pon masih semput bernafas...dan hubungan mereka ini...aku lihat seprti retak menanti belah..2 minggu yang duk di ceritakan tadi sudah tamat...2 3 hari lepas...

aku: apa cerita korang?
beliau: aku rasa dah tak lama..tunggu masa je nie..
aku: kau lepaskan dia?
beliau: ntah..tengok je la..sama ada aku yang lepaskan..atau dia yang give up
aku: tak pe la..kau muda lagi...
beliau: aku rilek je..*senyum kelat sambil buang puntung rokok setengah habis*

well..jodoh kerja Allah...dia yang maha tahu...apa yang terbaik untuk setiap hambanya...umur,duit kadang2 cuma mesej halus...dia bukan yang di tentukan untuk kau..kau dan kau di syurga..mahu atau tak...pahit kelat..betapa celakanya pon rasa kenyataan tu...itu yang kau kena telan...

lagipun..

MENCINTAI TAK SEMESTINYA MEMILIKI...

kan awak?

*senyum*

p/s: MOVE ON doesn't mean you'll forget all the memories...you remember it but it doesn't affect u anymore..




No comments: