geng budak slumber

Sunday, May 27, 2012

a Hole in u're heart

assalamualaikum n peace..=)

baru dapat online...kakde bawak lappy pegi kuantan..adek kesayangan aku tu ade interview for UPSI kat UIA kuantan hari nie..baru je balik...tak banyak aku harap..semoga cita2 dia nak jadi cikgu tercapai...aminnn..=)

klik untuk tumbesaran..(credit to supermuslimah FB)

ok...translation...

maksudnya lebeh kurang camni..

penah x rasa hati tu cam ada satu lubang..kosong..
bukan secara fizikal..tapi secara metaforanya terasa ada satu kekosongan dalam hati..
dan kekosongan tu xdapat di isi dengan apa2 pun..

tapi percayala..
hati yang kosong tu xde sape yang mampu penuhkan
melainkan penciptanya sendiri..the only ALLAH S.W.T

to be honest...

sepanjang hidup nie..tipu kalau aku langsung tak pernah rasa camnie..kosong..xde makna...bosan dengan sume benda..dan rasa sume benda macam malapetaka..

well have FAITH...

(credit to hidden is just beautiful FB)

memang susah to hold on to something that u don't see..

something yang tak nampak..yang kau tak mampu nak fikir pon...macam masa depan yang tak de jaminan..macam sesuatu yang terlalu rahsia dan langsung xleh di capai akal kau

kadang2 kau rasa sangat2 bosan menanti...sangat2 letih berdoa...

bagi aku..satu cara aku untuk terus bertahan..

aku ingat...apa yang aku dapat tanpa aku mintak dalam doa...bukan apa yang aku belum dapat lepas berdoa..walaupun sedih...hati lega n tenang lepas tu..

n setiap kali hati rasa teramat sakit....

aku baca yassin sampai aku betul2 tenang...

baca walaupun airmata laju dan nafas tersekat2

terus baca walau suara dah tak keluar..

terus baca walau rasa panjang sangat2 surah tu..

dengan harapan semoga hati al-quran itu boleh menjadi ubat pada hati aku...semoga ALLAH yang satu melindungi setiap gerak aku...

dan zikrullah...=)

berserah pada yang satu...

semoga hati yang kosong itu di penuhkan...luka yang parah itu di sembuhkan...ehh??

huu...dis is just a sharing...apa yang aku buat bila aku rasa cam tu..kang ada pulak cakap aku takbur dengan ibadah....ehh???tett..=P

p/s: ok...terserius pulak....=..='

2 comments: