geng budak slumber

Thursday, May 10, 2012

nYawa

assalamualaikum n peace..=)

sumpahhh penatttt....rasa nak nangis keje semalam..T.T

banyak keje sampai buat nak terpejam2 dah mate....rajen gile...=.='

ok..actually...aku konpius hari ibu nie bila sebenaqna...(tetibe utara) tapi tiap2 taun...memang aku tunggu 10 mei je terus..lantak la salah ke betul ke...janji aku wish..tak pernah lupa setaun pon walaupun luarannya aku kelihatan seperti anak yang agak puaka..kehkhek..fine..memang puaka pon..pesen kepala ketegaq...

every year kalau tak buatkan poem...aku akan wish..n penah sing to my mum masa kat PLKN dulu..omak den yang rock tu tacing bhai wa nyanyi kat die lagu cinta kain putih..style an wa....nyanyi lagu cinta kat mak..apeadehal....mak wa...hehehhehe...

so memandangkan aku gagah ade blog..walaupon alahai duk syok sendiri cite sowang2 cam tulis diari..tapi bedallah..tenet bukan aku bayar pon...wahahhaa....

to my one and only mum...satu2nya nyawa...selamat hari ibu...dan ini buat ibu terhebatku..=)

bidadariku..
srikandi pejuang terhebat
pemilik senyuman menenangkan

susah itu 
kecil2 bagi srikandiku
sakit itu
lazim2 bagi srikandiku

kental jiwanya
sekental semangatnya
setegas tegurannya

kasih sayang dan cintanya
lebih terang dari bulan
lebih hangat dari matahari

coret jalan hidupnya
dugaan cuma di erti maha esa
tiap langkah payah srikandiku ini
gagah menapak bumi..
tiada kekuatan jiwa sepertinya
tiada hati sesuci hatinya


tiada harga yang mampu ku bayar
buat setiap pengorbanan srikandiku ini
cuma doa dipanjangkan usianya
di mudahkan jalannya
di lapangkan dadanya
ditenangkan jiwanya
dirahmati hidupnya

buat satu2nya nyawaku ini
moga satu masa..
aku mampu membuatnya senyum lega
senyum bangga..

p.s: emm...taktau nak tulis apa sangat...i just love my mum...mum always the rite?

notatambah: buat sahabat terhebat mieza..camat hari ibu juge...semoga the charlie angels gonna make u proud someday..n buat bakal ibu juga kawan dari kecik nana jugek...camat hari ibu...semoga di kurniakan anak yang hebat...aku tak mintak banyak...pasal doa ibu kan makbul kan?doa je aku jadik billionaire 40x sehari..wahahaha..

No comments: