geng budak slumber

Sunday, May 13, 2012

tHe RoJak thought

assalamualaikum n peace...=)


jap nak tulis ape?

hmm..ari tu ngah sedap bermuka buku ternampak status nie kat fb sepupu aku..

seyesly....status tu wat aku menung kejap sebelum excited ketaq kepala g share kat wall sendiri..khkhekhek..pesen gelabah..=.='

"Sometimes it takes a very big mistake we make in life to transform us into the best of people. When people make mistakes, react positively. When we make mistakes, reflect correctly and draw lessons. Don't repeat a mistake."

indeed..bagi aku benda tu betoi..pasal aku rasa gamaknya...well..kalau tak rasa..rasanya aku tak berani kata gak...kadang2...untuk manusia lampi..ketegaq...sengal...senget dan puaka cam aku..kene nak "terbuat" setupid decision dan juga...mistakes yang super bangang baru leh berubah sket..n well said..damn true!

tapi bagus jugak..pasal kalau aku tak "terbuat" kesilapan itu..aku tak tau plak camne dem nye nak kene telan kelat2..pahit2...cam nak tercekik akibat dari kesilapan dan setupid decision itu...

lastnye aku penat..redha..telan je walaupon rasanya sangat la haramjadah tak best langsung...lalu memaki diri sendiri..hampir setahun empat bulan?kot?n i was fineeeeee...

pape pon kite penah wat..i mean KESILAPAN BESAR a.ka BIG MISTAKES nie...kalau kita act positively..sebenaqnya(*tetibe utara  lagi*) we can go through it...boleh wat muka tak besalah slumber cam xde pape walaupon dalam hati yang maha esa lagik berkuasa je tau..ngeh2...

just remember to learn n not repeat it again...pasal..kesilapan pertama tu pengajaran..kesilapan yang diulang tu..KEBODOHAN...sekian pesanan khidmat masyarakat..kehkehk..

anyway...aku still countdown until the day i left my present job..dah tak seronok..dan dah start planning masa depan walaupun kabur2 lagik..harap by my next year besday..plan aku yang satu nie dah jalan..atau lebeh tepat lagi..target nie dah tercapai...

alhamdullilah jugak takat nie aku leh dapat maintain..satu perkara yang satu masa dulu konpem terbarai kalau aku nak bertegas pun...quite an achievement i feel here..hehe..

hmm..apa lagi..kitab terfaktab 2 dah keluar..tapi tah apasal tangan nie duk kebas tak ngoder lagik..mungkin sindrom pokai dah terlalu merajai hatii..khakhka..apa celaka guna merajai hati?>.<

xpe..esok lusa...konpem jadik harta ismitulamraja beta jua hendaknya bersemadi bersama buku2 laen kat atas rak buku nun...heee...

n jangan risau...buku lejen press..akan di review!

ok fine..entry memang rojak habis..maka dengan ini..baru lah aku meletakkan tajuk entry ini...wahhaa

pesen serabut otak taip dulu baru letak tajuk..wahahha...

p/s: kadang2...xde perkataan yang leh di taip..ditulis untuk terjemahkan..apa ada dalam hati..apa yang aku nak korang tau...haih

No comments: