geng budak slumber

Wednesday, September 12, 2012

a bit of sharing maybe?

assalamualaikum n peace..=)

hmm...*teguk milo*

aku suka hidup aku dengan tujuan..eh?ada ke orang hidup tanpa tujuan..tujuan kat sini aku maksudkan juga target..

stress jugak bila kau hidup dengan sentiasa meletakkan target..but bagi aku...kalau tak stress kau takkan gerak dari tempat yang kau duduk skang...

dan untuk capai target kita akan berusaha...then berdoa..then tawakal..formula biasa kita as muslim untuk berjaya kan?

semalam duk baca blog terjumpa entry nie kat blog penulis sahaja

apa yang bestnya tentang entry tu..ada amalan doa beliau share sekali...wah..ini sudah bagus...cara berdoa dengan lebih ikhlas..kalau nak lebih lanjut boleh tekan link tu je...

untuk ringkasan...amalan doa yang lebih ikhlas:

1. mula dengan al-fatihah
2. selawat 50 kali
3. berdoa dengan seikhlas mungkin..dengan rendah diri
4. tamatkan dengan berterima kasih kepada Allah kerana sentiasa mendengar doa kita
5.amin

dengan nekad yang bulat dalam hati mula semalam aku cuba amalkan...=)

semoga doa kita semua di makbulkan Allah hendaknya..thanx untuk penulis sahaja juga sebab share this thing...semoga pahala berterusan untuk kamu dan orang yang mengajar kamu..=)

p/s: tenang pulak rasa hari nie..alhamdulillah..


No comments: