geng budak slumber

Tuesday, September 25, 2012

cinta..kerana Allah...dengan redha Allah

assalamualaikum n peace...=)

semalam satu hari yang disaster..tapi tah nape aku happy...mungkin sebab aku buat apa yang aku nak buat semalam tanpa had...aku maen redah je...and I'm doing it with my own effort...rasa cam strong gile...wahwah..>.<

ok sebelum aku proceed lebih jauh...aku bagi amaran awal2..hari nie aku nak tulis benda jiwang..tahap jiwangnya mungkin boleh buat korang nak muntah hijau..kalau agak2 xleh layan baek jangan baca...kheheke..


ini tentang perasaan..tentang rasa sayang..tentang rasa cinta..kehheke..ah tetibe rasa geli..tapi nak tulis jugak2...

"makcik..sebenarnya org doakan awak tak dapat dua2 keje awak mintak tadi...org ada sebab sendiri napa org doa cam tu"   (someone,2012)
                                                                    

untuk orang yang sudah sangat penat cerita tentang cinta...aku banyak serah pada tuhan yang satu...tak kira dengan siapa aku kenal...I take it easy...slow...dan selalu dengan doa...sebab selepas apa yang penah jadi sebelum ini..aku belajar dua benda yang sangat penting..

cinta...perlu IKHLAS KERANA ALLAH...dan cinta perlu...DENGAN REDHA ALLAH

sebab bila kita ikhlas...kita takkan terlalu kecewa bila sesuatu terjadi...dan bila Allah redha....insyallah kita takkan terluka...thats what I learn from my past...n thats what I'm trying to do..

to love someone...ikhlas kerana Allah..dan to love someone...dengan redha Allah...

and I keep praying to dear Allah...jangan kau campakkan rasa cinta itu bagi yang bukan hak...bukakan pintu hati yang terkunci itu untuk yang telah Allah takdirkan untuk aku..sebab aku percaya..ada masa apa yang kita tak suka tu sebenarnya yang terbaek untuk kita..dan andainya satu masa...

Allah takdirkan aku dengan seorang lelaki yang langsung aku tak suka...maka Allah akan buka kan pintu hati aku yang tertutup rapi itu untuk dia yang hak...yang di redhaiNYA...kerana apa yang tuhan redha itu pastinya yang terbaek untuk kita..pastinya boleh buat kita manusia paling bahagia dunia dan disana..=)

apa itu mencintai kerana Allah?

bagi aku..

1. mencintai demi menjaga kebaikan...mengingatkan tentang tuhan
2. ikhlas seikhlasnya..tanpa harap balasan..
3.mencintai demi untuk berubah jadi baek bersama..mencari redha Allah bersama
4. mengingati dia..mendekatkan aku dengan yang maha esa...

apa itu mencintai dengan redha Allah

bagi aku..

1. cinta dia buat kau dekat dengan Allah
2. cinta dia buat kau mahu berubah jadi semakin baik hari demi hari
3. cinta dia buat hati kau tenang...berfikir dengan matang
4. cinta dia buat kau mampu jadi diri sendiri paling jujur...
5. cinta dia buat kau mahu rasa menjaganya..kerana kau mahu menjaganya...bukan kerana nafsu

ada masa rasa yang melibatkan perasaan dan cinta nie memang terlalu susah nak di huraikan...di definisikan..

cukup satu rasa...

tanpa perkataan..

lebih pada tindakan...

kerana bagi aku...jika sungguh mencintai seseorang..khabarkan pada tuhan...kerana dia lebih mengetahui...lebih mengerti..

p/s: tahun depan mahu sangat2 start backpakers ngan pina..nak travel!

2 comments:

Shafina Nadirah said...

gud2... alhamdullillah...
ko dh jumpa dimana ketabahan,keberanian dan tmpt kita seharusnya bergantung harapan..
=) proud of u my dear..
keep on moving.. :)

p/s: harus la... t kita plan our journey.. hehe xsbar nk galas beg gedabak tu.. hehehehe

AsyieqiN Rkey said...

heheh..thnx BTW....through time i learn...a lot