geng budak slumber

Monday, September 10, 2012

review buku : dabel date

assalamualaikum n peace...=)

hari rabu order...hari khamis bayar....hari jumaat lejen press pos...hari sabtu sampai...demikian proses aku beli buku 2 bijik kat lejen press..dabel date ngan kasaRnova...dah abes baca dua2..memandangkan aku takde benda laen nak update...so aku review je lah buku nie...

(ceh bunyi cam terpaksa sangat je kan..padahal eksaited nak review...puii!!)

tadaaa..ini dabel date...aku malas nak snap buku sendiri pasal aku malas...xde pasal laen lagi dah..

tapi jangan risau..aku tak tipu bila aku cakap aku beli buku nie..dan baca...

buku nie nipis je...dalam 58 page jewww..(muncung itik)...tapi mula2 aku dapat je buku nie aku terus cari karya amal hamsan...pasal macam aku cakap sebelum nie..aku pernah baca buku heroin dia tulis..best gilak...jadi mesti kali nie pon best jugak kan..hehhehe....

bukak buku aku garu kepala..eh?apa nie..salah print ke?

kenapa aku garu kepala..sebab buku nie..unik...kau boleh suka hati nak start dari mana..dari depan atau dari belakang..hah!sudah..tak paham?

ok...tarik napass..meh aku explain...

buku nie ada dua bahagian..bahagian depan kau baca dari kiri ke kanan...terbahagi kepada dua penulis punya karya..Lang Rahman dan Nasyrun Malik

bahagia belakang plak dua bahagian jugak....karya dari Amal Hamsan dan Rudden Ayyad

kira buku nie..last page ada dua kat tengah2...hah?paham?

kalau tak paham pun engkorang wat2 paham je la..pasal aku memang malas nak snap pic..hahhahah..

overall sekali lagi buku dari lejen press berjaya meng-inzal kan kehendak hati aku..heheh...dah namanya pun himpunan kisah pendek..so ada macam2 kisah dalam satu buku...ada yang kelakar..ada yang sedih..

but..serius cakap..(sambil buat muka serius) aku tergelak besar bila baca cerita tajuk aku sukakan kau Suzanne...eh?amal hamsan pandai buat lawak rupanya...hehehhe...

but dari semua cerita..my feveret is Panggil Dia ed...tacing siot..*kesatayaqmata*

(ini Amal yang tulis...see aku dah cakap amal memang best..sukeati kau je kan eqin panggil amal2..macam amal hamsan tu member terjun sungai kau..kehkehke)


Rusuh-Rusuh rasa tulisan  Nasyrun Malik pon best..lawak..>.<

Lang Rahman  menyumbangkan 11 cerita..

Nasyrun Malik menyumbangkan 15 cerita..

AMAL HAMSAN menyumbangkan 11 cerita ...

Rudeen Ayyad menyumbangkan 7 cerita 

dannn..................

cik eqin menyumbangkan hampas biskut dan kerepek di atas buku yang telah di kunyah rakus ketika membaca buku tersebutttt...kehkhekhekhe...

pasal apa nama Amal hamsan kena capslock?xde pasal..pasalnya aku suka nak capslock2 xda pasal laen dah..*pening*

ahahah...tapi sememangnya xrugi bayar RM12.90 untuk sebijik buku bernama dabel date..sesuai untuk hiburan di kala makan tengahari..makan malam mahupun sarapan...itu pun kalau engkorang suka membaca sambil makan macam aku...heheh...

ok2..jujurnya....(camne buat muka jujur?)buku nie best!

I lap u AMAL HAMSAN....*tetiba*

pape pun aku bangga sebab buku camnie memang unik..xmenyesal beli...heee

p/s: sila abaikan emosi tak stabil aku...sila abaikan...ya..abaikan..ok cukup ..=.='

p/s/s: abaikan jugak header cam gam**** tu...aku masih noob ngan interface baru blogger..xreti nak resize menatang tu bagi fit..pinaaa...tolongggg...sobs~

No comments: