geng budak slumber

Thursday, October 18, 2012

NATM-1 breakthrough ceremony

assalamulaikum n peace..=)

entry berperam....stok buat asam...kehkehk...sambung balik...walaupun dah basi sangat dah...hari kejadian ialah 4 OCT bersamaan besday noda san..=)

aku nak update cite nie sebab kang dah malas kang memang takkan letak la kat blog...sayang ok...sebab lepas nie sume nie dah nak di tinggalkan dah...sedeh banget!

sebelum tu aku explain dulu..ape kejadahnya breakthrough ceremony...

ok..company aku nie buat tunnel...dalam bahasa melayunya terowong...dan terowong inilah yang bakal menyalurkan bekalan air..dari pahang ke selangor...

terowong nie di bina dengan kerjasama 4 company....shimizu corporation, nishimatsu construction, uem buliders dan IJM construction...shimizu and nishimatsu tu company dari jepun dan uem and IJM from malaysia..

sebab tu aku ada bos2 jepun tu semua..ok dah explain benda laen pulak dah...so ceritanya...tunnel nie ada 3 peringat di belah pahang dan 3 di belah hulu langat nun...bila satu bahagian tu dan nak bersambung...kira sampai maka upacra breakthrough nie akan di jalankan?engko paham ke?

haha..alaa senang cite...meh aku tunjuk gambar..sorry aku memang tak pakar lukis2 neh..naseb korg lahh.....

ok..kire yang biru tu macam baki tempat yang nak di letupkan untuk menyambungkan...kire macam kami mahu kesebelah sana..

aku memang pesen takleh dengar benda pelik2 nie eksaited la nak tengok kan!


ada gaye engineer x?kehkehek

lokasi

tada...tempat kami berkumpul sebab kawasan yang di letup atau di buat blasting jauh ke dalam...masa letup ko nak duduk dekat memang nak mampos la kan..hehe

matsumoto san bagi ucapan alu aluan

some of my colleague...ok..aku memang ada satu hobi wat muke bangang..hahha


sebelum blasting

after blasting

ceritannya...masa letupan a.k.a blasting di jalankan aku tidak dapat menahan kekaguman ke peringkat super..engko penah tengok kan kat filem2 or cite aksi kat tv..bila meletup je mesti orang2 yang dekat sekitar letupan tu melambung?oh..aku tak melambung la sebab jauh tempat yang di letup nie..tapi angin effect letupan tu kuat sampai aku tersenget2 ko tau?ternampak la percikan letupan yang macam bunga api size giga punya...xdapat nak snap percikan tu sebab aku sebok tutup telinga...kuat okeh meletup aku lak bantai tak pakai ear plug..kang pekak kurang pulak nilai hantaran..kehkehke...

kira kalau nak imagine bunyi letupan tu macam bunyi panahan petir time hujan tu...and kuat gila...

owh..lepas letup tu kitorang kene kluar balik sebab diorang nak readykan tempat tu untuk sedikit ritual japanese style..aku tak sure diorang panggil ritual nie apa...

lepas bacaan doa..diorang start the ritual

meja tu di panggil kiyome..ada arak sake kat tengah...beras dan tepung...kasik tunduk hormat dulu...
tengah is project manager kawata san..kiri chief engineer honda san..kanan engineer sakai san..

ok diorang betiga naek kat atas nie...pastu kawata san as a big bos akan menjalankan aktiviti menyimbah.honda san dan sakai san cuma berdiri kat bawah sket pegang beras,tepung tu nanti pas kat kawata san...

salah satu aktiviti simbahan...heheh..mula dengan beras, tepung last skali arak sake nie...

pastu diorang turun balik..satu lagi bow..and tepuk tangan 3 kali maka ritual selesai..

then marilah bergambarrrr.....



hah!kalau teror ce cari aku celah mane?

SNUI JV karak team!yeahhhh...semangat kat kauuu naseb tak bau kentiak nyahhh...=P

lepas selesai semua tu...kene la jalan kaki kelular dari tunnel half way gak...hoi menggah tauu...dengan boot phua chu kang yang keras tu umanghaihhh.....I yang diva nie hanya mampu bersabar demi masa depan yang lebeh cerah..khahka...aku rasa ada dekat 2 KM aku jalan baru lori yang bawak staf datang amik kitorang bawak keluar...*pitam*

masa nak masuk...ini la lori yang di maksudkan...I di apit dua jejaka...kehkehek

with kawata san

sabo je la ada bos pesen pening camnie...kehkehke...aku kemaen ayu ko wat muke...dem...with ohashi san

dah keluar...ada makan2 sket

lepas makan2..owh...aku dah xdaye nak snap pic makan2 dah..kebulo hazab engko tau..panas ya rabbi dalam tunnel tu around 40 darjah hokey...kene jalan kaki..berpeluh..owhhh manja mengedik kan merunggut..kehehke..

balik opis sharp dekat nak lunch break aku terus balik mandi...belengas...pape pun it was seriousssslyyy sangat awesome!

memang once in a lifetime punya peluang la memandangkan aku dah nak blah...sobs~*sedeh*

pape pun aku just harap...semua orang tak lupa aku pasnie...honestly ofis nie memang the best working environment yang aku pernah keje....

bekerja dengan japanese memang banyak inspire aku ngan attitude diorang towards their job..sangat humble, polite and giving full dedication dengan kerja...

engko pernah nampak big boss Malaysian tolong kutip sampah depan opis?hah!kat sini aku tengok...how humble kan?and aku sangat kagum..sila ambil jadi tauladan..till then...

thanx for reading!

p/s: harap plan nak awak melakukan perasmian terjadilah pakcik...I want to share most of 'first thing' with you..=)


\














No comments: