geng budak slumber

Thursday, October 18, 2012

rasa pelik dan sedikit buah fikiran

assalamualaikum n peace..=)

aku taip entry nie sambil sambung entry NATM-1 breakthrough ceremony....hebat kan?khekhekhek...

ini semua demi ko ena...kehkheek...sila bangga sekarang..=P

fuhhhh...

untuk perubahan yang baru sahaja berlaku...aku rasa pelik..dia punya pelik memang sangat pelik..memang lawak juga rasa kat diri sendiri yang hampir belajar menjadi lone ranger for the rest of my life tetibe ada satu goal yang luar dari jangkaan...

pelik hoi..pelik3..

tapi xpe...dah boleh cope...bukan susah pon..just dance with the music....hehehhe..metafora sangattt....(^.^)

and it was kinda hilarious when luv u become new fighting words...=P

hoi! jiwang!

janji...orang yang tidak menepati janji adalah orang yang munafik..aku rasa most muslim tau kan?

for now..aku sangat berdoa aku tidak jadi manusia yang mungkir janji...dengan menetapkan hatii...walaupun ada sangatlah risau dengan dugaan yang bakal tuhan bagi...eh?macam pantun..

memang apa yang kita nak dalam satu2 relationship tak semestinya kita akan dapat..macam kita nak satu2 kriteria dalam memilih pasangan tak semestinya kita akan dapat semua..sebab..perfect guy/girl memang tak wujud dalam dunia nie..

so...aku memegang beberapa prinsip supaya aku boleh stick dengan janji yang aku dah buat...

1. sekali pilih jalan itu..hadap dan terima...baik dan buruk..kalau negatif...react positively...outcomes mesti positive lepas tu..

2. sabar..bincang..hehhe..tak suka..menyampah about sesuatu...talk about it..

3. tidak mencari alasan untk turn away..tapi mencari alasan untuk keep stay...kalau ikhlas dan jujur 

4. save..save some special fact, atau kata2 atau kejutan...

5. think..nak curang ke..nak wat sesuatu yang bodoh like test market ngan orang laen..sila fikir akibat dari perbuatan itu...berbaloikah?

itu some of it...tapi jodohkan..doa,usaha,tawakal...

usaha sampai nampak dengan jelas apa kebenaran dan apa yang sepatutnya..

and rileks...dance with the music la katakan khennn..hehheheh

and the most important part is...HATI DAN KEINGINAN...

kenapa penting?

sebab kalau aku la kan..aku taktau orang laen...kalau hati kata nak...memang best ke tak best ke aku orait je...leh hadap benda tu...

dan kalau aku memang nak sesuatu tu..aku usaha sampai aku dapat!

hehe..itu je kot

'awak jadi wolverine org sampai bila2 ye..'

kbai

p/s: masa cepatlah berlalu!





No comments: