geng budak slumber

Thursday, July 12, 2012

kawen ngan duda satu jenayah

assalamualaikum n peace..=)

khekhekhek....tajuk tak menahan....kan?

ini fenomena Irma Hasmie...

aku cuma pelik...

macam kawen ngan duda nie satu jenayah....jenayah ke?

sampai abes nak korek cerita sampai gambar kawen lama redza pun orang boleh jumpa....perkh...teknologi...teknologi.....

sebenarnya aku duk pelik pasal nie...agak lama...sebab sorang kawan aku penah tanya..aku kesah tak kawen ngan duda.....

and when I say..."aku tak kesah kawen ngan duda..kalau ada anak pun aku ok ja..since aku suka budak2"

member aku leh cakap aku tipu?n tak caya aku mengeluarkan statement tersebut....err....aku skang duk zaman mana nie?OMGEEEE...=.='


SITUASI 1
makcik 1: ko tauuu....tipah tu kawen ngan dudaaaa.....3 kau anak dieee..
makcik 2: iye???ish2...duda rupanya menantu mak jemah tu yeee...kawen sebab duet la tuuu...

SITUASI 2
makcik 1: ko tauuu.....anak si bedah tu kawen ngan jandaaaa..
makcik 2: iye?ish..ish..ishhh.....bekas orang....

(ini contoh sahaja..kang ada yang cakap aku diskriminasi lak kata makcik2 je mengumpat..tehehe)

mentality apakah ini?

apa masalahnya kalau memang si duda/si janda itu yang mampu ada saat susah dan senang?

apa masalahnya kalau si duda/si janda itu yang mampu buat kau selesa dengan diri kau sendiri?

apa masalahnya kalau si duda/si janda itu yang mampu buat kau bahagia?bercinta hingga syurga?

lainla kalau kau punca penceraian...rampas hak orang....membina bahagia atas air mata orang lain...kan?

mungkin lah..masing2 punya taste, ciri2 pasangan idaman masing2 kan?

kalau boleh xnak yang macam nie..yang macam tu..masing2 punya sebab tersendiri kenapa kita tak suka dan xnak sesetengah orang yang macam kita dah set kan dalam otak kita..

cuma bagi aku..

kalau orang tu mampu terima apa adanya aku....
ikhlas sayangkan aku
boleh pimpin aku ke jalan Allah
boleh buat aku selesa dengan diri sendiri

masa lalu tak perlu jadi masalah..

duda?bujang?

status bukan penentu darjat kita di sisi tuhan?

kan?

lagi pun..apa tujuan sebenar kita berkahwin?

untuk puaskan hati orang kah?

mesti tak kan?


p/s: there is two types of pain in this world...pain that HURT you..and pain that CHANGES you..

No comments: