geng budak slumber

Thursday, November 8, 2012

forgetful fox?

assalamualaikum n peace..=)

hmm..nak taip apa...

aku rasa minggu nie aku macam kena distract with my own mind...haa..boleh cengitu?aku yang suka ingat banyak benda sampai otak jadi sesak boleh jadi pelupa tahap gaban...apakah?

disaster pertama bila aku lupa sedia kan driver untuk engineer indonesian balik ke sini dari airport...dan pagi2 tadi baru di ingatkan bahawasanya aku terlupa order kueh untuk makanan visitor...naseb baek sempat serbu kedai pagi2 beli sume yang ada...dah la banyak nak kena sediakan..3 jenis kueh setiap satu 40 bijik..biasa memang gerai2 jual kueh memang payah nak dapat banyak cam tu...hari nie mungkin hari bernaseb baek sedunia aku...

ok..alhamdulillah sangat!

sobs~nape aku pelupa camnie...(=.=')

jadi aku perlu cari punca...kenapa camnie..so hari nie..mari baca entry bosan penuh ilmiah...kehkehke..ilmiah lah sangatttttttttt

PUNCA PELUPA

1. Stress
tekanan kerja...tekanan perasaan  dan segala bentuk tekanan boleh menyebabkan kita lupa...hmm...tak ingat plak bila masa aku stress nye..keje tak banyak pon...tekanan perasaan?lagi la tak....Iolls is senang hati ok..takkan stress kena sakat kot...(=.=') kalau stress kena sakat...pakcik...awak salah!...kehehke

2. kurang rehat
keje tak banyak engko nak rehat jadah benda eqin..kehkehk...tapi tak nafi..lately..aku sokmo tido lewat...3 4 pagi tu biasa..tapi benda tu adalah sangat biasa bagi aku..aku memang jenis tido lewat..tido awal tak remaja langsung..kehkehk..ok tipu..aku memang payah tido awal..memang spesis gitu..dari aku study dulu...tapi mungkin jugak kot..sebab kadang2..ioll is mengantuk tahap karma di siang hari...

3.kadar gula dalam darah
ini aku dapat dari hasil peng-google-an..terlebih amik gula boleh menyebabkan jadi lupa..sobs~..ini memang aku tak nafi...aku memang jenis monitor bape banyak gula dan garam yang aku amik everyday..gula lah terutamanya..sebab aku sangat suka coklat, gula2, dan most benda manis like air berkarbonat...F&N grape boleh kate selang sehari aku amik...kadang2 botol besar okeh...1.5ML..kalau satu tin je dah ada 10 sudu gula...engko kira bape sudu gula ada dalam satu botol besar tu...memang gila

risau..tapi buat gak...hmm..mungkin kena kurang lagi amik benda2 tu...konon monitor sangat...tau amik lebeh gula tapi wat sardin je...apakah kau eqin..

4.tidak membaca al-quran
sentap...(=.=') ok..lately memang kurang baca...sobs~


5.asyik bercinta (bukan cara islam)
errr..boleh wat jadi pelupa eh? errr.....(=.=')


6. tidur petang..lepas asar
gahh..aku rasa ini punca utama..sebab minggu nie..hari2 aku tidur petang..sebab hujan...dan kadang2...xde sebab pon..sebab nak tido je...landing atas katil terus switch off...sobs~apa nak jadi kau nie eqin..

hmm..kena betulkan balik wayar2 dah tersumbat dalam otak nie nampaknya...

ok..aku rasa aku banyak fikir gak...baru teringat...ada 2 3 hal tak settle lagi..tengok..lupa lagi..(=.=')

p/s: tetibe teringat lagu forgetful lucy dalam cerita 50 first date..

p/s/s: jangan risau..belum lagi sampai tahap lupa awak incik wolverine a.k.a Wolf

4 comments:

Anonymous said...

eh ko bkn panda ke? slh tjuk ptt tulis forgetful panda hahaha..

AsyieqiN Rkey said...

hahaha....aku ada banyak nama...

ini yang paling terkena...

wolverine kan bini dia silverfox.....

hehhee

Anonymous said...

tp lby mnis cmbination panda n buddha hahaha..de bnyi da2..kn lg cdap..

AsyieqiN Rkey said...

hahah..banyak la engko punya manis...kahkhaka....

aku lagi suka wolverine ngan silverfox...

Wolf and Fox...macam kool je