geng budak slumber

Sunday, November 18, 2012

Merantau..

Assalamualaikum n peace..

Aku di perantauan now...perkh..perkh..ayat nak gegar je..x jauh pon merantau...sejam lebeh je dari kampung halaman...wan cakap aku nak jadi orang bandar...aku cakap...tunggu..aku nak balik...engko ingat aku suka duk tempat serabut camnie...huu..ntah...mungkin aku belom biasa...

Owh..btw...aku menghapdate guna smartfon...i is noob..xreti jadah smartfon bagai nie..so kalau jadah margin hape sume terabur sila redhooo....ini pon kire bagus..rupenye kene download software untuk android baru leh update...hahahah...naseb aje pesen suke mengodek...kalau tak memang sampai sudah la blog xupdate...i kan retis..nanti ramai rindu khennn..kehekeheh...perasan!

Esok bakal mula bertugas kat tempat baru...mintak doa nie..neves hokeh..neves kemaen...

Dem..nak letak pic pon xreti nie...sobs..T.T

Hmmm...kadang2 dalam hidup kau akan rasa betapa beruntungnye orang lain...yang ada semua yang kau nak dalam hidup...sampai kau lupa...setiap manusia di lahirkan dengan rezeki masing2...apa yang kau perlu buat bersyukur dengan setiap pemberian tuhan...kuat semangat dalam apa dugaan sekali pun...

Sabar itu manis...itu yang sorang sahabat pernah ingatkan aku..bila aku mengadu betapa kecewanya aku dengan hidup aku satu masa dulu..dan ya..she's rite!

Setiap kali jatuh jangan pernah lupa bangun..dan setiap kali bangun jangan lupa senyum dan yakin kau tak sendirian dalam apa keadaan pun....pegang pada benda nie..so far...alhamdullilah..aku sangat2 bersyukur..tinggal lagi..aku harap..andai sekali lagi di duga hebat...aku mampu berdiri lebih teguh..

Ahhh...sayu pulak taip gni....

Dan...malam semalan...jam 3 lebeh pagi..aku sedar..betapa beruntungnya aku juga...dan boleh jadi..allah sedang menduga aku juga..dengan kebahagiaan...

Moga aku jadi hamba yang sentiasa bersyukur dan tidak lupa..

Kbai..

P/s: kita...akan saling menunggu dan berpegang pada janji...sampai hari..impian itu milik kita...jadi...buat masa ini...kita bertahan

No comments: