geng budak slumber

Friday, November 9, 2012

hiburan

assalamualaikum n peace..=)

tinggal kurang 8 hari je lagi aku bakal ke tempat baru...risau..tapi malas sangat nak pk...malas sangat...aku cuma harap...everything gonna be fine kat tempat baru...dan aku rasa taknak duk lama2 pon kat situ...

harap dalam 3 bulan aku dah boleh blah dari situ...seriyus cakap aku tak suka tempat sesak cam tu..memang la sonok kan duk bandar besar...macam2 ada..tapi aku tak rasa benda tu sonok pon...

hmm..dah2..

salah satu responsibility aku kat opis nie ialah entertain phone calls...huu...aku rasa dalam banyak2 tugas aku kat sini..*banyaklahsangattt* tugas yang satu ini kadang2 boleh buat aku stress..dan kadang2 boleh jadi kelako...

bila engko duk angkat kol nie..engko akan pasan 2 3 jenis caller yang annoying, pelik dan menghiburkan....kira kadang2 boleh jadi hiburan lah untuk aku...walaupun kadang2..rasa nak mencarut pon ada...berapa banyak kadang2 laaaa

berikut jenis2 caller yang pernah aku handle..eceh..poyo je guna perkataan handle...bajek engko officer kan?kehkehke

1. talk-to-others caller
secara seriyusnya..aku tak paham caller jenis nie...engko call orang laen..pastu ko sibuk cakap ngan orang laen....yang aku duk ter-hello2 kat sini...2 3 4 kali hello dia dah abes cakap ngan member yang ada kat dia tu baru la cakap ngan aku inform nak cakap ngan sapa atau ada apa2 urusan...kejadah okeh...

motiff call?kalau ko nak cakap ngan member ko tu cakap sampai abes..baru buat fon call ye dak?caller jenis nie palingggggg ramai...bagi aku ini rude...I repeat..super rude..eh..tertambah super

2. confuse caller
caller jenis nie kadang2 kelako...sebab macam blur..aku duk hello 2 3 kali baru dia pasan yang call dah reach fon aku..yang bangangnya dia duk diammm je bila aku duk ter- hello2..apakah?belom bangun tido ke brader?aiyaaa...

3. call pengesahan
owhh..yang nie pon selaluuuuuuuuuuuuuuuuuu sangat..pengesahan staff untuk pinjaman...ok opis aku keje nie opis joint venture...its 4 in 1...satu tempat nie ada staff dari 4 company berbeza..so nak sah kan staff nie aku kena sort which company staff to belong baru boleh pass kat sape2 nak di berikan pengesahan...disinilah cabarannya..sebab kadang2 staff tersalah bagi nama company sebab confuse...

hasilnya aku tersalah pass...haha..jadi caca marba...naseb hengkauu lahh kannn.....

4. caller menyakat
haha..ini besenye staff sini gak..jenis suka dengar aku angkat kol sopan gile pastu menganjeng....jilaka okeh...ada mana yang aku kenal suara tu memang siaplah hengkauu...hehehhe...

5. rude caller
ahah!ini yang paling the stress ai tell u..jenis belagak...jenis tak reti nak cakap elok..jenis xde hello..xde apa...sebut nama macam nak marah..oi...engko nie rakyat negara mana?mungkin subjek moral or pendidikan islam dulu fail agaknya..aku tanya elok2 pastu nak marah2..apaaaakahhhh.....metal ai tauuu

6. caller yang kol sejurus selepas aku berlalu ke pantry/toilet
ahah!ini annoying gila kau tau..time aku goyang kaki makan potato chips depan pc xde satu kol pon..cantek je aku berlalu ke pantry nak wat milo atau nak ke toilet memerut dalam kadar 2 3 tapak..di ulangi..2 3 tapak sahaja...tetibe fon bunyi...(=.=') apakah ini semua...

selalunya..memang aku lantakkau kan aje...fon aku ringing lebeh dari 3x ada la yang tolong jawabkan kemudian...tapi seriyus..dis is super annoying...dan tiap2 hari jadi..tak tipu...S.E.T.I.A.P hari okehhh


so far...ini jenis2 caller yang aku duk layan...kadang2 memang sakit hati..tapi benda2 camnie yang ajar aku kontrol emosi..mengilap EQ orang kate..kehehke...mengilap la sangat kannn..

owh..xtau EQ?emotional intelligence...keupayaan korang handle emosi korang dan orang laen dalam melakukan satu2 tindakan tu..kira senang cite...keupayaan korang bersikap rasional dengan emosi korang..itu yang aku paham..kalau salah sila betul kan...geddit?

sebab..kalau fail kontrol emosi sendiri..selalunya seseorang tu akan mempamerkan kebodohan dan ketidak matangan...owh..aku benda2 cam nie paling aku tak gemor..

nampak bodoh

nampak tak matang

sangat tak best okeh?

owh..itu je kot..

time kaseh sudi bacaaaa...*tundukhormat*

p/s: yey!esok pegi jalannnn!!!*angkatpenumbukkeudara*


No comments: