geng budak slumber

Saturday, June 25, 2011

baHagia Bagi Aku

assalamualaikum kwn2..=)

camne ari sabtu korang?ada best?huu..aku ari nie kene tolong wan kemas rumah sebab paktam aku nak balik..lama dah die xbalik...BTW..umah wan aku sekakang kutu je dari umah aku..soo kene la merajinkan diri..kesian kat wan..umah tu dah lame gile tak berkemas..untuk ari nie..xleh nak ngadap lappy sangat..kang kene bebel patbelas ratus harakat ngan mak aku....nie pon die dah sindir aku kate takut pegang pinggan...jap ye mak..jap g akak basuh pinggan tu sume..don't worry..don't stress!

BAHAGIA BAGI AKU

                   google image


bahagia bagi aku
bila lepak atas buai dengan adik bongsu yang makin dewasa
nyanyi lagu aishiteru sambil menari gila-gila

bahagia bagi aku
biar selipar terpijak taek kucing
masih boleh bergurau mengusik kebengongan masing-masing
mak,ayah,adik2..sambil ketawa nyaring2

bahagia bagi aku
bila ayah tak pakai baju masak 'chinese food'
kunon nak turun ilmu resipi pelik sambil dia tunjuk perut

bahagia bagi aku
bila dengar cerita nenek dari pagi sampai petang
tentang hidup susah dulu waktu perang
terselit jugak peringatan tentang akhirat yang bakal datang

bahagia bagi aku
mereka masih bersama aku
biar saat kepercayaan mereka aku hancurkan satu masa dulu
saat cinta mengubah aku menjadi manusia alpa
sehingga tuhan ambil segala nikmat yang ada

biar di hujung jalan nanti
yang susah hati sendiri
yang mengalir air mata ini
biar aku hargai apa yang aku miliki
biar di saat akhir nanti aku perlu jua berdiri sendiri 
berdikari menjaga hati

ini bahagia bagi aku
ini ketawa bagi aku
biar tiap hari aku masih membilang hari diam-diam
masih menangis sembunyi-sembunyi
kerana aku tahu dunia ini tak akan pernah sepi
saat mereka masih di sisi


p/s: bila ada insan yang mengetuk pintu hati..aku masih tak berani menjemputnya masuk..kerana aku penat membazir masa...

No comments: