geng budak slumber

Monday, June 6, 2011

tAk FaHaM

assalamulaikum kwn2..=)

duk umah satu ari nie..mngemas baju yg bawak balk dr uni ari tu..kemas sket blik aq yg dah mcm tongkang pecah nie...tongkang pecah pon xsepah cmnie...>.<

hmm...pk2 ape nk hapdate ari nie...ape nk bebel ari nie...bnyk mngangu fikiran aq...tiap kali aq duk sorg n berfikir...ye..aq mmg jenis manusie yg bnyk fikir..huhu...aq ske mndalami hidup ..cube memahami segale situasi yg jadi dlm hidup..xkire hidup aku atau owg lain...

bnyk yg aq fikirkan...then aq xpaham satu bnde..tak faham atau aq menanti jawapan dr sesape yg mampu bagi aq jwapan...tah...aq ske smpaikn sst dalam bntuk ala2 poem..aq xtau nape..aq ase ape yg ape cbe ckp dpt aq khabarkn bile wat cmnie..=)

AKU TAK FAHAM

saat bila waktu itu bahagia
masih bersama
menabur segala janji semampunya
biar hati menolak janji
kau yakinkan ini kemahuanmu
bersamaku saat gembira atau pilu

aku tak faham
bagaimana kau bersama aku tapi mencintai dia
aku tak faham
kau menyedut madu melayari malam
hati kau untuk dia
aku tak faham

kenapa
saat aku bertanya
rasionalnya tindakanmu
kau cuma membatu
katamu
cinta itu bukan milikku
biar berjuta kali kau mencuba
tapi mengapa saat aku memberi ruang kau berkata benar
kau menabur janji palsu?

katamu
dia memimpinmu ke syurga
sedang aku menghanyutkanmu dalam dusta dunia
katamu lagi
peristiwa hitam itu seharusnya mengajar kita
tapi bila bersama kita hanyut dengan segala cereka dunia

luka di curah-curah cuka
bila satu persatu kebenaran terbentang depan mata
ya..
aku kesilapan
ya..
aku menyesatkan
ya..
aku punya banyak kekurangan
ya..
aku teralu mudah untukmu 

telan hakikat bulat-bulat
telan pahit terkulat-kulat
kau tak pernah mengerti
hinanya hanya aku yang tahu
jangan pernah kata ini bukan niatmu
sudah-sudahlah menipuku..

biarkan aku melangkah sendiri
jangan pernah peduli
kerana saat kau berpaling dulu
kau tak pernah fikirkan diriku
tak perlu menghulurkan persahabatan
kerana kau tak layak mendapat apa-apa..
walaupun sepicing senyuman...

p/s: cuba memahami...


No comments: