geng budak slumber

Thursday, June 30, 2011

MaRRiage LessOn By ciKGu MuNAh


assalamualaikum kwn2..=)

sementara ada idea better aku tulis je kan ape nan hado ye dak?

semalam otw balik pas anta mak sedara berubat kat satu umah...aku pon berdialog ngan mak..ok..jom kite masuk kelas "marriage lesson" by cikgu munah eh..ehhe


lokasi: dalam kete
watak: aku n mak
Topik: perkahwinan

aku: hmm..nape lah tiap kali pompuan je nak usaha lebih pertahankan perkahwinan mak?
mak: tah..kalau mak..xmain lah mandrem2 nie..lantak la..dah kalau laki gatal sangat...g lantak sana..bukan mati xde laki..(jawab mak aku emosi)
aku: camnie lagi takut lah orang nak kawin mak..cam xde laki setia je dalam dunia nie
mak: perkahwinan..standed la kakkkk..kite tataw..mungkin mula2 kite tengok dia baekk je..pastuh dipertengahan jalan tuhan nak duga..laki wat hal...
aku: hmm..mak doa la akak jodoh ngan orang baek esok2
mak: sebab tu mak selalu cakap...bia kita ade kerjaya...esok2 laki nak begitu begini kat kite..blah je...padan ngan muka die..mak senang je kak..wat hal ku tinggal sehelai sepingang je..
aku: hhaahha( cover cuak..mampos kalau mak aku tinggal bapak aku betoi2..)
mak: tah la kak..mak doa yang baek2 je untuk awak..tapi wat mase nie awak xyah la nak trauma2 ke ape ke..bina kerjaya..itu je mak mintak...nak kawin bia awak rasa dah ok..mak tau awak rasa ape
aku: (wat rilek walaupon dalam ati rase cam dah nak menetes ayo mate) yela mak..

keadaan sunyi kejap pastuh..hehe..aku wat2 mengantok padahal menung jauh..aku takot..jujur aku cakap..aku tak sedia nak tanggung beratnya responsibility sebuah perkahwinan..sebab tu..aku cuma mampu senyum bila tiap kali orang cakap kat mak aku..
"bermenantu la awak tak lama lagik mai...(nama mak aku maimunah) anak dah besa ha.."
aku senyum kelat sambil jawab dalam ati
"kalau makcik leh bagi saya sorang laki yang takkan curang n jamin sebuah perkahwinan yang tak akan ada masalah..saya kawin!"
eheeh..berangan lebih...mana ada perkahwinan xde masalah kan..

p/s: mak wat ayat sedih bila aku kata nak berjimba ngan cu sabtu nie...=.=' saje nak psiko aq xbagi kuaberjimba la tuh..adehhh....

No comments: