geng budak slumber

Monday, June 20, 2011

ceRite sePara Basi...

assalamualaikum kwn2..=)

aku kat opis..cam bese la..xde keje...tengok sane..tengok sini teringat nak update...ari sabtu ari tu kan aku g teman si nana a.k.a bride-to-be pilih baju kawen die..heee..AMARAN..entry bakal menonjolkan banyak pic yang sampai nak muntah..boleh?muahhaha

ok..gerak dari umah aku kui 10 cam tu...kitorang g ber-6..adik die 2 orang..mak ayah die+die+aku...dipendekkan diciter sampai kat butik ade satu bride n groom ngan ready...nana g pilih baju aku lepak ngan mak die..

si bride-to-be sonok le tu..dah siap pilih baju...3 helai..kaler turqoise, yellow n putih...hantam la labu~~..pic baju time kawen la kite tgk ye...skang xsuprize ah..

sesi membayo...seyes aku tersedak dengar figure bayaran die kene bayar..rm3750 untuk make up+3 pesalinan+pic ngan album sume..ehhehe..tu pon die dah abis jimat dah tu..belom lagi makan...bla2...oh!pade bakal laki aku yang tah mana ceruk dunie...sile sedia paling2 tak 20k nak kawin ngan aku sebab aku banyak songeh!hahahhaha...=P

tah bape jam kitorang lepak butik tu...tapi kalau ade yang area2 karak,temerloh bentong nak kawin aku rase butik nie ok...koleksi imah..korang try la carik dekat dengan bustop baru...make up baju sume ok..sebab aku tengok akak si nana nie pon amik pakej kat sini gak..aku rase dalam kui 11- 2ptg kot kitorang kat butik tu sampai bergolek2 adik nana bosan nak mati...hahhaha...dah duk c2 lapar kan..so jom makan!

kalau g temerloh rugi la xsinggah sini makan ikan patin gulai tempoyak bhai!kedai nie memang peymes gilos..penah masuk tv okeh...komen aku?gulai tempoyak patin wan aku masak gak sedap!>.<...tapi makan sini still u will never regret!oh pahang is a nice place okeh!

lauk2 pade hari itu..bride-to-be blanje..so mari kite kasik die botak!..hahahha

air jagung yang super pelik bagi aku...so sesedap rase aku order bile nampak meje belakang order..hahhaha...pas melantak jom balik ah..tapi sebelum balik wajiblah singgah kat kedai buah dulu...

nie adik pompuan die..blakang tu ayah die....ngah pilih buah salak si bride-to-be..sambil mengomel2

ni syafiq adik kecik nana yang berguling kat lantai mase kat butik pengantin..wakkakaka...sape ajau die ni kupas duku gune gigi..bagi tau aku!hahhaha

wajib wat muke bengong ye kawan2 sekalian..haha..kitorang beli buah duku,salak n mangge..aku sambar 3kilo mangge bawak balik untuk adik aku yang terbaring kat umah tu!ok cam aku cakap kat entry lepas..aku xreti makan buah salak..batak gile bile tataw yang buah tu ade tu lapisan kulit..kulit lua ngan kulit nipis kat dalam...aiyoh!naseb bek makan dalam kete buah tu..kalau tak wat malu kaum je

tangan penuh gigih mengupas kulit nipis tuh..takut kelat katenye..mane aku tau kan...bese aku jumpe yang jeruk dah siap kupas..wakkakaka..>.<

muke super excited sebab dah leh makan buah tu...hahah..apsal la wujud buah se-complicated ko wahai salak..nak makan pon susah..ciss!!

balik tu aku lepak umah die dulu..konon nak tolong wat bunge telur..tapi borak je lebeh..ok..wajiblah bilik pengantin penuh barang..aku tengok pon tetibe rase cam excited..hahhaa...terase mood tak lame nak kawin dah budak nana nie..segale tok nenek barang ade..hahhaha....

segala hantaran+goody bag+kad kawin+bla2 tah mende2 lagi la...


bunge telur yang belom siap di cantum...haruslah minah nie tidur ngan menatang nie sume..haha..rajin minah nie wat bunge telur sendiri..kalau aku wajblah aku beli bundle je kannnnn....hahaha

huhu..cam best an nak kawin..minah nie sebenonye nak kawin bulan 9 nanti..so nie sket2 preparation die..tapi nampak cam dah boleh tunggu kenduri je...huhu..tak menyabau ko kan nana..hahahha..

anyway..sebagai kawan dari skola rendah lagik...aku doakan kenduri ko super best keh!

gudluck for both of u..nana&ammar!

p/s: haaa..amik ko..nie entry super!sume nak super je kan..super banyak pic..hahaha...ok gedik!
ade orang tanye aku..g teman orang nak kawin g butik bagai aku tak rase pape ke?jawapan aku?aku excited tengok baju sambil otak berfikir...kalau aku leh jahit sume nie..konpem aku leh kaye!..ahahhaha..=p




No comments: