geng budak slumber

Saturday, June 25, 2011

meLaYangNya keWarasAn seOrang bUdaK degiL

assalamualaikum kwn2..=)

puas perah otak..puas wat muka ketat depan lappy...perhatikan sekeliling...renung diri sendiri..finally found somthing to bebel2...

aku degil..cukup degil...mak aku cakap..kalau aku rasa mende tu betul...aku akan terus mendegilkan diri..tapi aku gak lembut hati..ok pahal lak citer pasal aku lak nie..hahhaha..xde..tadi duk stalk fb heliza helmi...jumpa sesuatu yang memaku bijik mate rabun aku..

Lembut wanita kerana senyumannya,
Cekal wanita kerana beraninya,
Patuh wanita kerana kesetiaannya,
Sabar wanita kerana imannya,
Kasih wanita kerana belaiannya,
Lemah wanita kerana air matanya,
Ikhlas wanita kerana simpatinya,
Pendam wanita kerana cemburunya,
Sayang wanita kerana sikap keibuannya,
Tanpa wanita lelaki menjadi lemah,
Kerana wanita jugalah lelaki menjadi kalah..

oh lupa nak cakap..aku pon jenis yang banyak fikir...kadang2 mende xpatut fikir pon aku fikir..sampai rasa shot..hahhaha..so atas otak yang manyak fikir nie..aku kerah2...aku renung2...wanita jenis apakah aku...
eh jap..aku leh panggil wanita dah ke?hakhakhkahak..>.<

ada satu buku..adiah dari sorang senior..dalam buku tu..die kate...anak2 yang degil..jahat...xsemengah (xsenonoh)perangainye kalau makan hasil air tangan ibu yang tak semayang..hmmm..aku duk renung lagi..aku duk muhasabah diri lagik

kadang2 kite pompuan sibuk nak jadik cantik sibuk nak berjaya..tapi penah ke kite sibuk nak jadik wanita solehah..well..aku pon same...ke-tak matangan perhitungan wat aku lupa betapa aku perlu menjaga martabat seorang wanita...mahalnya harga wanita bagi aku pada kecekalannya menjaga maruah diri...menjaga nama keluarga..menjaga setiap tingkah laku...aku akui..aku tak sehebat itu..masih mencuba
ciss...ayat ustazah..xde..aku cume sedih ngan diri sendiri kadang2...dulu betapa aku takbur menegak benang yang basah pasal aurat..dan..pang!cam makan penampo jepun aku sedar bila musibah menimpa...well..kita manusia memang selalu kejam kan..kejam pada diri sendiri takbur pada nikmat tuhan..
okeh jauh bebeno dah mengelamunnye ini budak degil

tah la...how can i tell u all this wonder..all this thought in my heart...jauh2 dalam hati...aku berdoa..moga satu masa aku mampu menjadi wanita hebat seperti yang aku impikan...=)

p/s: betapa kita beruntung bila di beri musibah yang menyedarkan saat kita leka pada nikmat yang ada..

2 comments:

Unknown said...

btul..kdg2 kt mengejar nak jadi cantik, tp kdg2 lupa kecantikan sbenar tu sebenarnya dr hati kt.. :)

AsyieqiN Rkey said...

tau xpe kn