geng budak slumber

Friday, August 5, 2011

kaNak2 SLumBer

assalamualaikum n salam jumaat kwn2..=)

yes!esok cuti!..hehehehe.xsabau nak tunggu ari ahad nak tengok anak buah baru..Dalily Auji...

pagi nie kabus tebal telah melanda lebuh raye karak-bentong ketika aku dalam perjalanan g opis tadik...hmm..fenomena yang jarang berlaku...

pandangan dari dalam kete...tetibe feeling2 cam keje kat genting dulu..hahahah

tah nape..masa tergedik menyanyi sorang sambil bersiap pagi tadik..aku teringat kesah aku ikut wan aku semayang jemaah kat masjid..mase tu aku 7 taun tak silap..mungkin la...ingat2 lupe dah...

oh!..zaman kanak2 aku walaupon mempunyai sifat rebel yang tinggi tapi sangat rapat ngan wan aku..sooo kadang2 aku rajen ikut die g masjid semayang jemaah maghrib n isyak...

mase tu ade la 2 3 orang budak lebih kurang sebaya aku semayang sekalik...solat maghrib tak silap aku..kami semayang saf kedue ujung..belakang wan aku...ade 3 orang budak noob mase tu termasuk lah aku...nama sumpah aku dah lupe..kire kitorang geng2 jugaklah

masa rakaat pertama...aku dengar budak 2 ekor seblah aku nie duk soksek2 bisik ape tah..aku syak diorang nak tinggalkan aku seko2 semayang kat saf tu..dem betei!pakatan mereka sangat kejam...tapi aku steady wat2 kusyuk semayang walaupon dalam hati pk camne nak selamatkan diri dari di tinggalkan..

mase nak ruku' aku usha seblah wan aku cam ade ruang sket lebeh..kire untuk aku yang mase tu kecik2 comel memang muat sangat..aku mark tempat tu...lalu berbisik dalam hati.."kalau jibraok 2 eko nie tinggalkan aku kat sini..memang aku g seblah wan aku..padan muke diorang tak dapat dajal aku..wahahhaha" sambil feeling2 gangster...(gile!)

masuk rakaat kedue...angkat je takbir..sah!2 eko jibraok tu lari belakang tinggal aku sorang kat situ..dem!..(tah sape hajau dak 2 eko nie semayang boleh berjalan=.=')

tapi aku tak cuak walaupon rasa nak mencarut 18 kati sebab segan kene tinggal sorang2 kat saf tu...lalu aku tekadkan hati...kuatkan semangat..dengan penuh bergaye diva aku melangkah laju lalu terpacak seblah wan aku..kehkehkeh...ade aku kesah korang nak tinggal aku?=p

kejadian tu opcoz disedari makcikmakcik di sekeliling yang aku konpem dah ilang kusyuk solat di sebabkan perangai cipantaro kami...hahahhaha...

abes je solat wan aku terus sound.."esok takyah ikot wan dah!duk umah diam2.." hahah..ok aku tipu..wan aku baek hati punye orang..takde die cakap gitu punye...

slow2..die cakap.."cahh..masa semayang takleh jalan..batal semayang tau.." (wan aku panggil aku ecah)

aku terkebil2 sambil wat muke inesen lalu berkate..."owhhhh...." 

mane aku tau semayang tak leh jalan mase tu!bahahahha..dah yang 2 eko jibraok tu pon satu!tinggalkan aku kat saf tu seko2..malu bhai semayang sorang2 tetibe terjarak dari owang laen ye dak?kahakhakhakhak...noob!

lepas peristiwe itu aku menjadi cucu yang sangat baek serta mendengar kate....duk diam2 semayang seblah wan aku tak campur dah ngan budak laen...aku dah tak percaye lagi diorang...kahkhakha...lagipon budak 2 orang tu pon aku dah jarang nampak dah lepas tu..mungkin diorang tak di izinkan ikot oleh mak2 diorang sebab dah pedajal aku...padan muke!aku memang berdaulat..hahahahah....(pasan lagik>.<)

pengajarannye...semayang jemaah memang elok pahale pon lebeh..tapi sile jangan berjalan dalam semayang...kentut dalam semayang takpe..leh kua saf amik air semayang balilk..kehkehkeh..

p/s: masjid jamek karak penuh melimpah ruah time terawikh sampai aku ilang semangat nak jemaah kat masjid....adakah kerana imam baru yang mude itu hensem?hahaha...kite tengok esok..aku gagahkan jugak redah ape pon nak jadik!>.<

nota tambah: thanx pade yang folo..alhamdullilah 300 dah...=) tapi aku nak reveiew follower 321 lak kali nie..unik sket dak?

7 comments:

wan_murni1991 said...

salam ramadhan..:)
hahahaha..serious, kelakOoo....
adoiy.. buat saya tersenyum+tergelak sorang2..huhu

Kancil 8349 said...

cantik gambar...zaman kanak2 adalah zaman yang paling banyak kenangan...

Asyieq-iN Rkey said...

murni:tau xpe..sengal kan?

kancil:lawa eh?hehe...jadik2 kanak2 ribena mmg best

azam said...

hujan nih....sebab tu berkabus semacam je.....hehehe

Asyieq-iN Rkey said...

agaknye..ujan semalam...ari nie kabus

Adylia Qarissa said...

berkabus jer...huhuuu...pasti syok jer drive kan seawal pagi dengan suasan tenang..tapi hati2 dengan kabus...bahaya gak nie...

Asyieq-iN Rkey said...

adylia:tade la teng sgt...huhuhu