geng budak slumber

Friday, August 19, 2011

the sPiriT oF reaL figTheR

assalamualaikum n sejahtera kwn2..=)

pagi yang agak nyaman untuk tidur malam yang sangat nyenyak...hell yeahhh!!

sekali lagi duk ketuk2 lappy...tah camane aku nak edit cerpen aishiteru untuk episod 8 nie..tah napa aku duk stuck je..blurr..

owh...rabu ari tu cuti..soo sebagai kakak yang berkaliber...aku kene la menjalankan tangunggjawab menguruskan rumah....memang tak best jadik kakak..ade mase aku harap aku nie abang..so aku boleh g melepak kat umah member2 tanpa rasa bersalah....hheheh

lalu untuk memberi contoh yang baek pada adek2 aku g lipat baju yang dah macam gunung everest..sambil tu aku usha adek yang duk tengok national geographic citer caught on safari..tah ape mimpi kanak2 berusia 8 taun ini menonton national geographic...mungkin die pon nak tunjukkan kat kakak die bahawa die juge seorang yang mementingkan ilmu...bukan asek tengok citer katon je...mungkin...

ok kelaut..bek to setori (back to story)..sambil aku lipat baju dalam bilik mak..aku dengar le tv..sebab adek aku pasang kuat gak...citer pasal sekor anak lembu kene serang dengan buaya dalam masa yang sama di rebut oleh 5 ekor rimau...perkh..cam best...aku pasang telinga...

(google)nie memang pic situasi tu...anak lembu tu sedang di gigit kedue2 pemangse..yang rimau tu duk gigit tu anak lembu tu le...hampir tak nampak kan?

walaupon ulasan alih bahasa bi ke bm tu seyes dah bunyi telenovela mexico alih bm...aku dapat menangkap isi crite tersebut...anak lembu tu di serang 2 jenis pemangsa dengan hebat...tapi akhirnye bile die cube mintak tolong kumpulan lembu dewasa..die berjaya melepaskan diri..n walaupon anak lembu tersebut cedera agak teruk kene gigit dengan buaya n 5 ekor rimau..akhirnya die bangun cam xde efek n terus bergerak blah dari situ cam xde ape2 yang berlaku...style betoi itu anak lembu...(apehal aku punya ulasan skema semacam..=.=')

aku try gak cari video tu kat youtube..senang korang nak paham situasi kan..tapi..aku yang hanya dengar dari dalam bilik boleh imagine situasi tu tak kan korang tak leh ye dak?(alasan dah giv up carik tak jumpe..=p)pic tu pon rasanya dah cukup kot..tehehhe

ok..ape aku dapat dari citer tersebut...

tak kira la betapa teruk nye kite di 'cederakan' oleh dugaan dalam hidup..kita kene cuba untuk melepaskan diri dari dengan jayenye..n kawan2  n family memanglah sangat membantu untuk kita bangun dari kesakitan..what u need is ask for help n they will come for u...always..=)....wahh...falsafahhh tu bhaiii..korang paham tak nie?

bayangkan anak lembu tu korang...buaya n kumpulan rimau tu dugaan dalam hidup or orang yang melukakan hati korang...n kumpulan lembu dewasa tu kawan2  n family korang...amacam boleh tangkap tak moral of the story?see...kadang2 otak kompleks aku nie bergune jugak..kehkehkeh...

the spirit of real fighter..the extremely strong one...got it?

pengajaran dari crite ini juge..sila la jadik kakak yang lebih baek supaya tak perlu lipat baju mengunung sampai sakit pingang...heheheh..ok merepek..=.='

chill and have fun with u're life peeps..coz life is too short to be wasted and the world have a lot to offer!

p/s: ada masa aku malas nak pk nape aku perlu wat sesuatu bende...selagi tak lukakan hati sendiri..ok la kot..=)

nota tambah: kuatkan semangat tak kira ape pon dugaan yang datang okeh?

5 comments:

SoLy SoLicious said...

sy selalu buli adik sy..huhuhuh

AsyieqiN Rkey said...

adek klu tak di buli sgt lah tidak best..kahkahkahak

Elih Japahar said...

semangat itu perlu kuat :)

AsyieqiN Rkey said...

elih:yup!

Anonymous said...

ye ye! faham. fighting! hee.. ^^