geng budak slumber

Saturday, August 13, 2011

mAcArOni cheese sALAd sLUmBer styLE

assalamualaikum n sejahtera kwn2..=)

hari ke 13 pose...so far camne?ok?

dah lama lak rasa tak maen masak2 sesedap rasa..ari nie..jap tadi ngan jayenye...aku menyelongkar dapur di malam hari..hehe

cekidauttt yaww!!

MACARONI CHEESE SALAD SLUMBER STYLE

bughok rupe?apeadehaL..cekik je...kehkeh



BAHAN2:

epal hijau 1 bijik(potong  kecik suke2 ati)
sosej 2 batang
corn in can
baked beans in can
mayonis 4 sudu besar
salad(potong kecik2)
tomato 4 bijik (tomato yang kecik2 tu)potong gak...aku potong 2 je
san remo macaroni cheese flavour
susu cair 2cawan
air 2 cawan
limau nipis

CARA BUAT:

1. bakar sosej atas non stick pan..then potong ikut suke korang..sukeati je nak panjang2 ke..bulat2 ke...hehe
2.rebus macaroni cheese dengan susu cair n air sampai lembut
3. masukkan baked beans+corn+tomato+salad berserta sosej n macaroni yang dah siap di masak.
4.masukkan mayonis..
5.gaul rata suma bahan2 tadi...perah sedikit limau nipis untuk rasa masam2 pekung
6.boleh la melantak di depan tv bersama keluarga,ketua kampung mahupon guru besar skolah anda...kehkehkeh

By the way....satu mangkuk tu aku bedal betige..so korang kalau nak wat sket pepandai la hagak2 ye..tak kan tu pon aku nak ajau kot...heheheheh...

jangan tanye aku salad nie berkhasiat atau tak...aku bedal je sebab aku rasa nak makan..tapi tengok rupe salad aku nie..kalau letak kuah rojak dah leh jadik rojak pulak ye dak?hahaha...multipurpose punye resepi..apeadehaL ye dak?

salad nie sedap gak jika di makan sejuk2...letak dalam peti makan sahur pon tak pe...konpem kenyang sebeb segala tok nenek bahan ko dah campur dalam tu..tu pon naseb baek aku tak campur babun goreng tadik..hehehe..

akhir kate dari chef qiqin berkelulusan HR..

ko hantam la labuuu..kehkeh

SELAMAT MENCOBA!

p/s: kalau tanye aku sedap ke tak mende nie..konpem la aku cakap sedap ye dak?hehe...tapi kalau perut korang jenis sensitip tak leh makan mende bercampur..baek jangan cuba...jangan cakap aku tak ingat kannn...

4 comments:

AuraFIza said...

Boleh try ni.Macam sedap jeee. Nyum nyummm :)

*krokk krookk* (perut dah bunyik) :P

music of munira (M.O.M) said...

mesti sedap ^^

cik sakura said...

nampak macam sedap..nak cuba la..

AsyieqiN Rkey said...

cik sakura:hehe..try2...