geng budak slumber

Tuesday, August 23, 2011

kuNg Fu PaNda iNNer PeaCe

assalamulaikum n peace yaw!!..=)

ok sudah boleh taip entry laju2..heheh..

pagi2 kene berebut bilik air dengan adek2 memang tak best..ceh...dapat lak tetibe adek kecik auta saket perut sembelit tak nak g skolah..bijak2....pandai ko lah adekkk....

merepek meraban di chat fb ngan member agak nice di situ....lame tak membengong...seyes internship bukan sesuatu yang best...rasenye lagi best g kelas kui 8 pagi selepas bermatian wat asgmnt dari malam sampai pagi...seyes!

oh!sebelum lupe..aku sebenarnye nak share something...yang aku found sangat interesting..

dah tengok citer kungfu panda 2?

googlelahh

kalau lom tengok bek g carik cd cetak rompak or download kat mane2...citer nie bagi aku best sebab ape?sebab it make me think...deep...very deep n give me spirit..

sebab ape?

ok panda nie anak angkat pada angsa yang jual mee..dalam citer nie panda mencari sape die sebenarnye asal usul die...n bila die belawan ngan musuh die..peacock jahat yang berdendam dengan family sendiri die asek dapat vision tentang asal usul die...and finally he know that peacock tu la yang menyebabkan die hilang mak ayah die..(i mean panda tu lah)

BTW peacock tu anak derhaka sorang raja..die marah ayah die tak wariskan takhta kat die..so die nak revenge and menguasai seluruh china dengan mencipta senjata maha dahsyat..meriam bentuk tiger..

jadi skang sebagai dragon warrior..panda n kawan2 len kene la selamatkan china...but his past keep bothering him sampai die xleh fokus...

ape yang wat aku berfikir bile tengok katun panda comel nie..bile sampai part yang panda di nasehatkan sape aku dah lupa..maybe sifu die...lebih kurang camnie la..

"permulaan kita mungkin tak berapa baek...mengecewakan...tapi apa yang penting..apa yang kita nak jadi skang...ape yang kita pilih untuk jadi skang"

can u get what this quotes means?

masa lalu kita mungkin sucks gile...tak bermula dengan bagus...tapi sume tu dah tak penting..yang penting apa yang kita nak jadi sekarang...sapa yang kita pilih untuk jadi sekarang..

past has to remain past...

memang susah nak lupa sapa kita dulu..terutama kita penah melakukan big stupid mistake...but life is about choices u make...

choose to change to be better person...u will be better..choose to be sad..u will suffer forever..choose to be happy..u will smile n be strong...=)

selain tu..panda pon dapat ketenangan jiwa bila die memaafkan kejahatan peacock yang menyebabkan die hilang mak ayah n hampir di bunuh..yes..its hard to forgive someone..terutama bila die hancurkan hati kita..tapi mahu ke kita hidup bertahun2 berdendam sampai tak bagi peluang diri sendiri untuk happy?

forgiving is doesn't mean that you lose...but are helping yourself to let go..and be happy...

got it?

last but not least...

ada masa bukan cuma luka yang patut di sembuhkan..tapi juga parut..supaya satu masa ia tak akan berdarah dan mendatangkan dendam...
(asyieqin Rkey,2011)

(kehkeh...dah macam Lord Zara plak..>.<)

p/s: i choose....gudbye forever past...=) i dont know you M.A.Z =p





9 comments:

Nur Syazana Mohammed Sani said...

membe suroh zana dowload ,. tapi zana malas sebab zana da tengok ,. jahat ta ? haha XD

http://syazanasani.com

AsyieqiN Rkey said...

zana:sangat jahat..hahaha

Akulah Pak Lan said...

aku dah tgk time first week keluar..hehe

AsyieqiN Rkey said...

bgus...aku nie pon dah terlepas keretapi..kehekheke

Kancil 8349 said...

Kancil belum tengok lagi tapi hebat kamu buat review sal filem nie...hehehe...yang pastinya filem terbaik

milo said...

wahh banyak betol lessons from citer ni..hehe..kena tgk ni..lepas raya lah :)

AsyieqiN Rkey said...

kancil: huu..cite nie yg hebat sbb wat sy berfikir..

milo:ye wajib tengok!

Unknown said...

suka kungfu panda..siap tgk 3d lg..hehe

AsyieqiN Rkey said...

edy:wahh..jeles..=.='