geng budak slumber

Thursday, July 14, 2011

ayah

assalamualaikum n camat pagi again...=)

semalam mase balik keje...cam bese kene tunggu bas..pegi keje aku g ngan pakcu yang opis nye dekat je ngan tempat aku praktikal..balik kene la naek bas sebab pakcu balik lambat...mase duk kat bustop tetibe mak kol..kate nak ambik lansung die g anta duit kat adik aku kat skolah die..so aku ok je la...aku tunggu je kat bustop tu sambil perhatikan sekeliling...

then mata aku ternampak lagi pakcik yang kutip tin hari 2...kali nie lebih jelas...sebab aku duduk dekat ngan basikal die letak barang2..

heheh..curik pic die diam2..jaat..=p

aku tengok die bawak 2 tin yang dah siap di penyek2..letak dalam beg plastik...tah napa aku teringat ayah...hmm..setiap family mesti akan hadapi dugaan..same gak cam family aku...mase aku f5..family aku berada di keadaaan di mana ayah bukanlah ahli keluarga feveret aku..ada masa aku kurang ajar ngan ayah..ye betapa aku geram dengan die..tapi mengenang pesan mak jangan benci ayah n segala apa yang jadi itu urusan mereka n itu ayah yang di bin-kan pada nama aku..n darah yang mengalir datangnya dari dia...ada masa aku rasa besalah dengan sikap aku..ye aku anak yang degil n kuat memberontak

tapi..sepanjang tempoh tu..aku tengok..ayah aku..bersungguh memujuk mak..tanggungjawab pada kami adik beradik tak penah die lupa..walau masa tu..keadaan ekonomi ayah sangat susah..aku tak duduk umah..aku duduk rumah wan...ujung minggu baru aku balik rumah..n penah satu hari aku nampak tin,besi2 macam2 barang untuk di jual berlonggok bawah rumah..(mase tu aku duduk rumah kg yang tinggi)

aku terharu...ayah tak malu..kutip n sume tu untuk bagi nafkah kat kami...masa tu aku cuma diam..n rasa aku tak patut paksa diri menyampah kat ayah..padahal jauh2 dalam hati..aku tetap sayang die..biarlah urusan die di selesaikan bersama mak...start hari tu..aku slow2...buang sikap anoyying aku tuh..he is my dad rite..

n now...he is my superhero...walaupon die kuat bebel n gado mende2 kecik ngan mak...aku adik beradik wat dunno je..sebab dah tau...diorang saje ngengade sebab kitorang ade..kalau bedue tak bergaduh pon kate mak..yela..takot tade sape dah nak cakap kannn..wakkaka...

ayah kalau aku wat perangai mangkok ayon die x pernah marah depan2 aku...die pass kat mak..pastu jap ag mak aku sound aku...ahahha..padan muke!

thnx ayah...thanx allah...sebab kembalikan keluarga aku...=)

p/s: akak opis duk marhaton pose....aku dah abis..tapi kalau join neh leh jimat..heheheh..

No comments: