geng budak slumber

Thursday, July 14, 2011

currY cHeeSe mAcAroni sLuMbeR sTyLe

assalamualaikum n camat pagi tomey2 sekalian..=)

oh...ter-jek korang lebih2 lak an..hahahah...xpe..bukan selalu orang comel cam aku nak jek orang laen lebih2(ok pasan  nak pengsan)..ok mak2 adik2 akak2 abang2 laki2...bertemu lagi  kite dalam rancangannnn..."ko hantam la labuuu!!"..chef qiqin nak share resepi curry cheese makaroni slumber style sebab aku suka masak suka2 hati aku je..hahah....resepi asal aku amik kat blog nie...tapi sebab aku neh kan suke wat perangai terkutuk so aku pon menderhaka tok guru oter sesedap tangan mencampak..ekkeke..>.<

haha...amik ko!...adik aku cakap bela hantu..badan kurus mencekik banyak!wakaka

bahan2:

sosej 2 batang(potong bulat)
daging burger(hancur2)
 2 sudu sos cili
 satu paket macaroni cheese flavor jenama San Remo
2 sudu tomato puri(aku hantam letak cili kering blander)
1 sudu serbuk kari
2 sudu serbuk perisa serbaguna(yang nie aku cakap serbuk bbq dalam entry homemade cheesy wedges ari 2) serbuk nie korang kacau ngan air panas eh...
kacang boncis(potong kecik gitu)
air 3 mangkuk kecik(xckup suka ati ko la nak tambah...muahaha)
bawang besa half
bawang putih dua ulas
garam sesedap hati

cara membuatnye:

rebus macaroni ngan air 2 mangkuk..tapi jangan lembik sangat...sebab nanti mase masak ngan sos jadik extra lembik ko makan le sorang..hahah...ketepikan..then hancur2 goreng daging+sosej yang dah di hancurkan n dipotong tadi..ketepikan jugek..pehtu tumis bawang sampai naik bau..masukkan cili blender/tomato puri..bia masak jap..letak air semangkuk,masuk serbuk kari agak2 1 sudu besa,sos serbaguna yang dah dikacau ngan air panas n sos cili..kacau2..bagi pekat sket..letak garam sesedap rasa...then masukan macaroni yang dah rebus tadik..campak kacang boncis ngan sosej n daging...kacau lagik sambil menari chacha. agak2 dah masak angkat dan sila melantak tanpa menoleh kekiri dan kenanan..ehehe...

okeh..mesti korang nak tau mana aku dapat serbuk serbaguna tu..serbuk tu akan wat rasa makaroni nie cheesy2 gitu..lazat tau...

tadaaa..nie serbuk yang belum campur air

nie dah campur air

actually serbuk nie mak aku beli kat kawan die...homemade rupanya..ari 2 aku tak tanye manyak..packing pon dalam plastik cam bekas putik kapas besa n letak dalam container yang slalu orang letak tofufa tu..kalau nak leh gtau aku..harga rm12 satu...dalam 200 gm rasaenye mende tu..kalau tak korang ganti je ngan sos bbq pon leh...kreatip sket..kretippp..haahahaha

aku guna makaroni perisa cheese sebab aku malas nak parut cheese..hahaha....lagipon nie untuk 2 orang makan je kot boleh la..kalau nak wat banyak korang rajin2 la parut cheddar cheese or mozarella pon boleh...letak lastt skali pas makaroni tu dah masak...gaul2 kan...eh!..paham tak neh?cam blur je korang bace resepi aku neh..hahah..

bekas camnie ye adik2...curik pic kat google...erk..tetibe cam sedap lak mende alah nie...=.='

hheheh...makaroni nie aku masak mase mak aku balik kampung ari 2..sebab gedik letak cili blender...pedas xhengat..wkakaka..padan muka aku..esok tu sakit perut..ulang toilet...lidah nak pedas...tapi perut tak tahan..sengal kan..ehhehe...skalik dah macam blog masak2 lak kan..hahaha...okey..selamat men-try resipi chef qiqin ye...kite berjumpa lagii dalam rancangan apeee???..."ko hantam laaa labuuu..!!" wakaka...

cisss..merepek..=.='

nasehat: jangan masak kat umah bakal mak metue..tak jadi nanti wat malu je weh..wakkaka

p/s: heheh....naseb baek mak aku tade mase aku masak neh..kalau tak konpem kene kondem...wakakka...burger 2 adik aku buat...hehe




No comments: