geng budak slumber

Tuesday, July 5, 2011

cerpen: aishiteru #5

assalamualaikum kwn2..=)

camat pagi selasa..kat opis..ngah tunggu orang nak audit untuk pelaksanaan 5s kat opis nie...so kekuningan satu opis sebab diorang duk pakai baju koperat..aku?diarahkan pakai baju kurung kuning....naseb baek ade sepasang...=.='

semalam tido dekat kui 5....hambek ko sebijik an..tu lah bahana kuat merepek tengah malam..rabak mata.mengantok weh..=.=' so lets proceed with aishiteru eh..

AISHITERUEPSD 1 , EPSD 2 , EPSD 3 , EPSD 4

"ya allah yang tuhan yang maha pengasih lagi maha penyayang...ampunkanlah dosaku..dosa kedua ibu bapaku..dosa muslimin dan muslimat..ya allah...jika ini takdir yang perlu aku terima...aku mohon kekuatan darimmu..jika perpisahan itu membawa aku kejalanmu..tetapkan lah imanku..ya allah ya tuhan yang satu aku sembah..yang satu tempat aku bergantung harap...berikanlah aku jodoh yang baek..andai shah jodohku ya allah...kau berikanlah dia kekuatan untuk menyatakan hasratnya ya allah...amin..amin..ya rabbal a'lamin..."

air mata Ai mengalir...dia bermohon bersungguh2 setiap waktu solatnya...sejak hatinya luka parah..dia membawa diri..merubah diri...belajar menutup aurat..belajar menjadi wanita solehah...berubah bukan untuk menjadi hipokrit tapi untuk menjadi lebih baik untuk diri sendiri..itu menjadi pegangan dirinya...dan malam itu..

"hye..wat ape awk?"

shah memula bicara..hatinya rindukan Ai..malam ini dia nekad.

"xde buat ape..tolong adik wat keje sekolah"

Ai membalas ringkas..pandai pulak carik aku ye...Ai ketawa kecil..mereka bersembang kosong..sampai satu saat shah cuba menduga Ai

"mak awak ade tanya pasal saya lagi?"

Ai berkerut...

"ade...die tanye kita ade affair ke..rapat semacam...saya gelak2 je...sebab saya tataw nak cakap hubungan kita nie ape..hahahha.."

Ai berterus terang..seminit..dua minit..10 minit...aik?lambat pulak mamat nie 'reply' mesej..Ai jenuh menanti..mata makin menyepet..mengantok betei...getus hatinya..letih badan di kerah tenaga siang tadi..

"awak jadik gf saya je lah..nak2??"

shah ketawa...pasti gadis itu tidak percaya dengan tindakannya..mata Ai membulat..dia bingkas bangun dari pembaringan..dia senyum..lelaki ini mungkin cuba melawak...

"awak buat lawak letew kan?kan?"

Ai tidak percaya..

"kawan awak yang kawin ari tu...suami dia support sume ke belanje?"

shah menyusun bicara..teringat cerita Ai menghadiri majlis perkahwinan rakan baeknya..meriah katanya...

"tak de lah..share la..bukan sorang nak kawin..bedue...share lah duit"

Ai binggung dengan soalan shah..lelaki ini memang suka membuat otak malasnya ligat membuat tafsiran

"ape kate awak kumpul duit sket. ..pastu saya kumpul duit sket..da cukup kita kawin..deal??"

shah tersenyum lega...lepas segala yang di tanggung..dia xmampu kehilangan gadis itu..egonya di tolak jauh2...kebimbingannya pada masa depan harus di lupakan..demi Ai..dia akan berusaha..dia sudah selalu tidak serius melakukan sesuatu..kali ini dia perlu berubah..atau menyesal seumur hidup..

Ai gumam...air liur di telan..di gosok2 matanya berkali-kali..di cubit2 pipinya..ah!aku mimpi ke nie??muka legend hati kiut mamat neh....Ai ketawa dalam hati...tangan masih di 'keypad' telefon bimbitnya...haruskah aku membuka pintu hati?tidakkah nanti aku akan terluka...segala luka kisah lama seolah2 bermain di mata Ai..haruskah dia mempercayai lelaki ini untuk di beri sekeping hati..Ai buntu...menelan pahit2 lukanya...apa patut aku buat...Ai menung..


bersambung..hahahhaha..=p

p/s: jimat2 nak beli sesuatu..heheheh....



3 comments:

A i n n u r A f i f f a h said...

ala..nape xpanjang lagikkkk. +_+

nuruhuda_329 said...

hebatttt..ko mmg hebat..teruskan usaha hahahahah;p

Asyieq-iN Rkey said...

uda;keep reading keh..

ainur:hehehe...rileks...huhuhu=p